Ön veteránbuzi, de már az összes Pannóniát megvette? Jól kamatoztatható politikai kapcsolatai vannak? Titkos ajtón keresztül hordja ki a pénzt a Nemzeti Bankból? Ha igen, figyeljen: az év lehetőségei következnek.
Eladó a világ egyik legöregebb ismert motorkerékpárja: az 1895-ben gyártott Hildebrand & Wolfmüller kerül kalapács alá április 25-én Staffordban, a The International Classic MotorCycle Show-n.
A kéthengeres, vízhűtéses ősmotor 1489 köbcentis blokkot kapott – ereje mindössze 2,5 lóerő, végsebessége 45 km/h. Maximális teljesítményét 240-es fordulaton adja le. Jól látják, nem maradt le egy nulla sem: nem csak a fordulatszám mozdonyszerűen alacsony, hanem a hátsó kerék hajtása is csuklós tolórudakkal történik.
Az aukcióban szereplő gép feltehetőleg a harmincas években közlekedett utoljára, azóta békében pusztult – a majdani vevő fellelési állapotban kapja meg. A kikiáltási ár 60 ezer font, vagyis 18,6 millió forint. Biztos, hogy a Hildebrand & Wolfmüllerrel sok munka lesz, de talán megéri. Az alábbi illusztrációs videón láthatják, milyen, ha pöffögve gurul a világ első sorozatgyártású motorkerékpárja.
Akinek ez a fajta cirkálás nem jön be, ne csüggedjen. Egy évtizedek óta bővülő spanyol magángyűjtemény is kalapács alá kerül. A több mint száz gépet magába foglaló kollekciót február 27-én az angliai Hendonban, a RAF múzeumban tervezik elárverezni.
Legtöbb pénzt a Brough Superior SS100-ért kérik, ennek várható leütési értéke 100 és 120 ezer font körül van – magyarul, akár negyven milliót is érhet a luxuskategóriájú angol V2-es.
Meglepő, de a második legértékesebbnek a cseh Böhmerland 600-at tartják, az aukciós cég szakértői 14 millió forintnyi fontot várnak érte. A lista rengeteg csemegét tartalmaz, személyes kedvencünk a Vincent Rapide és a Nimbus 749 – ha valamelyik kedves olvasónk megvenné, kérjük okvetlen gondoljon ránk is.
1923 ACE 4 Cylinder £25,000- 30,000
1920 ACME 1,000cc v-twin combination £14,000- 18,000
1930 AJS 250cc Model 12 £4,000- 5,000
1922 Beardmore Precision 500cc £5,000- 7,000
1934 Benelli 500cc Cascada £12,000- 15,000
1929 BMW 500cc R52 £12,000- 15,000
1933 BMW 398cc R4 £5,000- 7,000
1934 BMW 730cc R11 £12,000-16,000
1935 BMW 198cc R2 £4,000- 6,000
1938 BMW 500cc R51 £9,000-12,000
1942 BMW 750cc R75 Afrika Korps £16,000 -20,000
1953 BMW 590cc R68 £6,000- 8,000
1937 Bohmerland 600cc £35,000- 45,000
1931 Brough Superior SS100 £120,000- 150,000
1927 BSA Model LX2 £7,000- 8,000
1929 BSA Sloper £6,000- 7,000
1931 BSA Model LX4 £6,000- 7,000
1934 BSA 1,000cc v-twin £12,000- 15,000
1929 Cleveland 4 Cylinder £30,000- 40,000
1897 De Dion Bouton Motorcycle £25,000- 30,000
1898 De Dion Bouton Motorcycle £25,000- 30,000
1905 Diamant OHV single £10,000- 15,000
1912 Diamant La Francaise
180cc Type H13 £3,000- 4,000
1957 DKW 344cc £4,000- 6,000
1918 Douglas 2¾hp £5,000- 7,000
1930 Excelsior Super 750cc v-twin £20,000- 24,000
1931 Excelsior 1,300cc 4 Cylinder Model KJ £30,000- 40,000
1911 FN 500cc Four £20,000- 25,000
1926 FN Combination 750cc M50 Four Cylinder £12,000-15,000
1928 FN side valve single £4,000- 5,000
1912 Griffon 500cc v-twin £9,000- 12,000
1913 Griffon 350cc v-twin £6,000- 8,000
1923 Le Grimpeur 100cc two-stroke £3,500- 4,000
1916 Harley-Davidson 500cc single £12,000- 16,000
1918 Harley-Davidson v-twin £18,000- 22,000
1919 Harley-Davidson 500cc horizontally opposed twin £14,000- 18,000
1923 Harley-Davidson 74ci racing motorcycle £30,000- 35,000
1940 Harley-Davidson 1,200cc v-twin £14,000- 16,000
1919 Henderson 4 Cylinder Model J £30,000- 40,000
1917 Indian Powerplus combination £22,000- 26,000
1923 Indian 500cc Model K Featherweight £9,000- 12,000
1937 Indian 1,265cc Four £20,000- 25,000
1918 Douglas 2¾hp £5,000- 7,000
1935 Koehler-Escoffier two-stroke single £3,500- 4,500
1901 Laurin & Klement £14,000- 18,000
1923 Mabeco 600 Six v-twin £10,000- 12,000
1913 Matchless Model H combination £12,000- 15,000
1934 Monet Goyon Single OHV twin port £4,000- 6,000
1915 Motosacoche V-Twin Combination MAG Engine £16,000- 20,000
1923 Motobecane Model B1 £2,500- 3,000
1930 Motobecane Type MB3 £1,500- 2,000
1926 Moto Rhony'x £1,200- 1,500
1920 New Hudson Model 250 TS £4,500- 5,500
1923 Nimbus 746cc Four £22,000- 28,000
1952 Nimbus 750cc combination £7,000- 10,000
1932 Norton 490cc Model 16H £6,000- 8,000
1922 NSU 350cc £7,000- 10,000
1928 NSU 201-T £6,000- 8,000
1935 NSU 501-TS £7,000- 9,000
1935 NSU Single OHC twin port £7,000- 9,000
1936 NSU 493cc Type R9 £5,000- 7,000
1977 OSSA 500cc Yankee £3,000- 3,500
1903 Peugeot 2hp £12,000- 15,000
1905 Peugeot MTT2 v-twin £18,000- 22,000
1928 Peugeot Model P108 £30,000- 35,000
1899 Phebus Tricycle £5,000- 7,000
1938 PMZ 750cc v-twin £18,000- 22,000
1942 Rikuo v-twin combination £10,000- 12,000
1928 Scott Squirrel £5,000- 7,000
1933 Soyer OHV racing motorcycle £9,000- 12,000
1929 Standard 600cc MTT2 £5,000- 7,000
1924 Sunbeam 750cc v-twin £12,000- 14,000
1927 Terrot Model F £4,500- 5,500
1927 Terrot Model HT £6,000- 8,000
1934 Terrot 350cc OHV £4,500- 6,000
1923 Triumph Model SD £6,000- 9,000
1939 Triumph 350cc 3HW £6,000- 7,000
1938 Velocette 350cc MAC £5,000- 6,000
1951 Vincent 998cc Rapide £18,000- 22,000
1914 The Vindec two-stroke £7,000- 9,000
1914 Wanderer v-twin £14,000- 16,000
1924 Wanderer 194cc two-stroke £4,000- 5,000
1938 Zundapp K800 £9,000- 12,000
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.