Megbízható Ducati?

2010.02.09. 11:25

Megbízható motor a Ducati? Mérnökeik szerint igen. A szelepállítás intervallumát a korábbi modelljeikhez képest sikerült megduplázni, 24 ezerre emelték az egy szervizidőszakra eső kilométereket. A 2009 novemberében bemutatott Multistrada nem csak kényelmes, fordulékony és piszok erős, de fenntartása sem ígérkezik horrornak.

A Testastretta 11° fantázianevű blokkban teherbíróbb anyagokból gyártották a szelepfészkeket, javítottak az égés hatásfokán és a hőháztartáson is. Ezzel magyarázza a gyár a hosszabb szervizperiódust, ami elvileg kisebb meghibásodási kockázattal jár együtt. Összehasonlításképp, az előző generációs léghűtéses Multistradán, de még a jelenlegi csúcs superbike-on, az 1198-on is 12 ezer kilométerenként kell az ellenőrzést, és az esetleges beállításokat elvégezni.

Az idei Multistrada tavasszal érkezik a márkakereskedésekbe: a V2-es csúcsteljesítménye 152 lóerő lesz, a motor tömege 189 kilogramm. A mezei változatnál opcionális kiegészítő lesz az ABS, viszont a jobb felszereltségű S-verziók mindegyike blokkolásgátlót, és az Öhlins-szel közösen fejlesztett elektromosan állítható futóművet kap. Az S-ből kétfélét lehet választani: a sport modellre szénszálas elemeket, míg a túra specifikációra dobozokat, markolatfűtést és középsztendert szerelnek.

Ön körbemotorozná Multistradával az Egyenlítőt úgy, hogy mindössze egyszer állíthat szelephézagot? Vagy a Balatonig sem merne elindulni olasz motor nyergében?

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10