Megbízható Ducati?

2010.02.09. 11:25

Megbízható motor a Ducati? Mérnökeik szerint igen. A szelepállítás intervallumát a korábbi modelljeikhez képest sikerült megduplázni, 24 ezerre emelték az egy szervizidőszakra eső kilométereket. A 2009 novemberében bemutatott Multistrada nem csak kényelmes, fordulékony és piszok erős, de fenntartása sem ígérkezik horrornak.

A Testastretta 11° fantázianevű blokkban teherbíróbb anyagokból gyártották a szelepfészkeket, javítottak az égés hatásfokán és a hőháztartáson is. Ezzel magyarázza a gyár a hosszabb szervizperiódust, ami elvileg kisebb meghibásodási kockázattal jár együtt. Összehasonlításképp, az előző generációs léghűtéses Multistradán, de még a jelenlegi csúcs superbike-on, az 1198-on is 12 ezer kilométerenként kell az ellenőrzést, és az esetleges beállításokat elvégezni.

Az idei Multistrada tavasszal érkezik a márkakereskedésekbe: a V2-es csúcsteljesítménye 152 lóerő lesz, a motor tömege 189 kilogramm. A mezei változatnál opcionális kiegészítő lesz az ABS, viszont a jobb felszereltségű S-verziók mindegyike blokkolásgátlót, és az Öhlins-szel közösen fejlesztett elektromosan állítható futóművet kap. Az S-ből kétfélét lehet választani: a sport modellre szénszálas elemeket, míg a túra specifikációra dobozokat, markolatfűtést és középsztendert szerelnek.

Ön körbemotorozná Multistradával az Egyenlítőt úgy, hogy mindössze egyszer állíthat szelephézagot? Vagy a Balatonig sem merne elindulni olasz motor nyergében?

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.