Egyedül motorozni a Hungaroringen

Nem lehet elég drágán adni: az utóbbi négy évben telt házon futnak a hungaroringes motoros napok, pedig a pályázási lehetőségek száma egyre gyarapszik – sokan már a német szervezésű amatőr alkalmakat is kihasználják. Ha húszezerért adnák a háromszor huszonöt perces bérletet, akkor is elkelne mind. És harmincért is.
A motorosok legnagyobb baja, hogy a hatalmas érdeklődés miatt egyszerűen zsúfolt a pálya. Minden csoport tele van, lehetetlen tiszta köröket menni. Utóbbi az utcai ördögöket talán nem, de a hobbi versenyzőket mindenképp zavarja: nem tudják nyomon követni a fejlődést, nincs kiértékelhető köridő.
Persze a szervezők örülnek, dől a pénz. Mivel a Hungaroringre hatalmas a kereslet, lehetetlen ennél több nyíltnapot beiktatni a szezonba. Idénre húsz alkalmat tudott magának kiharcolni a legközkedveltebb szervező cég, a Br Organisation Kft.. Ez kettővel kevesebb, mint amennyi tavaly volt. Közgazdász végzettség nélkül is világos mindenkinek: ha adott árak mellett is az összes termék elfogy, drágábban kell adni! A Szabó Attila vezette Motoros Akadémia nyitotta meg a táncot: itt a felárért még ellenszolgáltatás is van, igaz, nem sok.
Pályanaponként 45.000 forintot kell fizetnie annak, aki a Motoros Akadémia V.I.P estéjén akar motorozni. A 2010-es szezonban tíz naptári napot jelöltek ki, melyeken 18-20 óráig nyitják meg a boxutcát az érdeklődőknek. Minden alkalomra maximum húsz ember regisztrálhat; aki az összes alkalomra egy összegben teszi le a pénzt, 350.000 forintos kedvezményes áron juthat hozzá a csomaghoz.
A szervező minden estére legalább 3*20 perc motorozást ígér, továbbá szaktanácsokat, öltözőt, szendvicseket és akár egész éves motortárolást a Hungaroringen. Mégis, a Motoros Akadémia legvonzóbb extrája a redukált létszám lehet: ha legalább két csoportra bontják a húsz főt, szellősen lehet majd körözni. A helyszínen motorbérlést is biztosítanak (feláras).
A kisebb költségvetésűek valószínűleg továbbra is a BrOrg. napokra voksolnak majd, ahol a 3*25 perc motorozásért 13500 forintot kérnek. Illetve egyre nagyobb teret hódítanak maguknak az úgynevezett MERSZ estek, ahol a BR árszabásnak megfelelő összegért lehet két órán keresztül csoportbontás nélkül pályázni.

Aki kisebb pályára vágyik, vagy látótávolságán kívül esik Mogyoród, nem kell kétségbe esnie. A kakucsi és örkényi (Euroring) aszfaltcsíkon is remekül lehet kanyarogni. Ezek kisebb pályák, csoportbontás nélkül engedik fel a résztvevőket. Az Euroring karbantartására, illetve a tulajdonosok hozzáállására sok panasz érkezett az utóbbi években. Aki szereti az extrém gyors, kombinációkkal teli íveket, azoknak jó választás lehet a Pannónia-Ring. Rengeteg pályanapot szerveznek arrafelé magyarok és külföldiek egyaránt. Nem utolsó sorban tavaly a Szlovákia-Ring is megnyitotta kapuit: tucatnyian szelik át az északi határt egy boldogabb nap reményében.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.