
Julian Simon 1:37.156-os idejével kell versenyeznie annak, aki komótos pulzussal, viharfelhők nélkül, a lépéselőny tudatában akarja elhagyni Valenciát. Az 1:37 eleji köridő bő három tizeddel jobb, mint amit Toni Elias futott tegnap reggel. Az elmúlt két nap után érdemes lesz odafigyelni a korábban nemzetközi dirt-track bajnokságot nyert Kenny Noyes-ra, aki az Antonio Banderas nevével fémjelzett Jack & Jones csapatnál motorozik az idén. A Spanyolországban született, de a későbbiekben az USA-ban élő, huszonkilenc éves Kenny a délutáni etapban volt megfoghatatlan – 1:37.371-nél állt meg a stopper a legösszeszedettebb körében.
Kettőjükön kívül Toni Elias, Claudio Corti, Yuki Takahashi és Alex de Angelis tudtak az 1:38-as limiten belülre kerülni.
Talmácsinak balszerencsésen indult a napja. A motorjára szerelt adatrögzítő elektronika egyik csatornája összeakadt a Honda gyújtáselektronikájával. Igaz, a gyári emberek hamar megoldották a problémát, de hasznos percek mentek el hibakutatással, elemzéssel – volt olyan, aki Gábor negyvennyolc körénél harminccal futott többet.

A gyújtásjavítás után a futóművel adódtak gondok, melyeket a nap végéig nem sikerült orvosolni. Talmácsi egy bizonyos dőlésszög- és sebesség felett jelentkező chatteringről (futóműpattogás) panaszkodik, melynek okát még nem tárták fel. Mindenesetre ez jelentősen rontja a motor viselkedését a gyors részeken, illetve korlátozza maximális kanyarsebességét – és ezeken mind tizedek úsznak el.
„Voltak ma gondok. Először a kisorsolt blokk nem működött megfelelően, ezt nagy nehezen megoldották a Hondások. Utána a motor eleje kezdett el a kanyarok közben pattogni, így csak lassabban tudom a kanyarokat bevenni. Holnap azon leszünk, hogy megoldást találjunk erre a problémára, mert csak így tudunk továbblépni. Rengeteg munka vár még ránk, hogy minden rendben legyen a szezonnyitóra.” – mondta a nap végén Gábor.
Talmácsi a mai produkcióval kerek tíz helyet javított, a keddi összesítésben a 16-ik pozíciót tudhatta magáénak. 1:38.512-es ideje szűk másfél másodpercre van Julian Simonétól.
A 125 köbcentis kategóriában Marc Marquez motorozott a leggyorsabban. A teszt holnap folytatódik.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.