Nyomatékban verhetetlen

2010.03.05. 10:52

Komoly újítok nem történtek a Zero elektromos motorokon. Azt kapták, ami a kiváló tervezésű gépekről hiányzott: dögös festést. Eddig csak fehérben forgalmazták őket, mostantól vörös, kék és fekete színben is elérhetők. A technikai újítások kimerültek egy speciális szívócsőben, amely az ülés alól friss levegőt biztosít a terhelés alatt esetlegesen túlmelegedő kefés, állandó mágnesű elektromotornak.

Teljesítmény alapján kétféle Zerót különböztethetünk meg: a nagyobbik teljesítménye 31 lóerő, a kisebbikék 23 – mindkettő erőleadása közvetlen és lineáris.

A benzinhez szokott motorosoknak ezek a paraméterek szegénynek tűnhetnek, de aki vezetett már elektromos motorkerékpárt, az tudja, hogy ez az erő nem ugyanaz.

Néy óráig kitartó 4 kW/h-s lítium-ion akkumulátort párosítottak ez erősebb verzióhoz, ennek nyomatéka 85 Nm, tömege mindössze 125 kiló. Ebben a változatban a Supermoto és a Dual Sport kivitel érhető el.

A kisebbiket 2 kW/h-s elemek táplálják, nyomatéka 67,5 Nm. Mivel filigránabb építésű, tömege is kisebb, mindössze 78 kiló. Aki ilyennel terepezne, nem fog mellé: az X és az MX modellek két órát bírnak töltés nélkül – sárdagasztásból ennyi éppen elég.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.