Az új Velorex a cseh Ariel Atom
Nem rokkantaknak szánt autópótlék, inkább zárt sportmotor a Velorex újkori reinkarnációja, amelyet a vásárlók egyedi kívánságainak megfelelően állít össze a gyártó, a cseh Motoscoot.
A világpremiert ma tartották Brnóban, de egyelőre csak egyetlen prototípust tudtak kiállítani, amely tavaly szeptember óta készült a cég műhelyében. A bemutatón jelen volt Mojmír Stránský, a régi Velorex tervezője is. A koncepciót lényegében változatlan formában vették át az eredetiből: megmaradtak a motorkerékpárokból származó hajtáselemek, a háromkerekű elrendezés, és persze a jellegzetes arányok a púpos, hosszú hátsó résszel, a rövid orral és az autó legelejére kitolt első tengelyvonallal.
A technika persze jóval korszerűbb: vászon helyett szálerősítésű műanyagból készül a karosszéria, a vázszerkezet a sportkocsiknál is használt csővázas kialakítású, az utasokat pedig versenyautókra jellemző kagylóülések várják. Ráadásul a prototípus ajtói is előre-felfelé nyílnak, akárcsak egy Lamborghinin. A stabilitás megtartása érdekében a jármű igen széles első futóművet kapott, így a 3,8 méter hosszhoz és az 1,37 méteres magassághoz 1,9 méteres szélesség társul. Az egyetlen már megépült példány, amely a 00-s sorozatszámot kapta, persze nem eladó: a gyártó cég tulajdonosa jár majd vele, ennek megfelelően igazán gazdag felszereltségű, és egy tuningolt, 1300 köbcentiméteres Honda CB motor hajtja.
A tervek szerint évente legfeljebb 15-20 példány készül majd a XXI. századi Velorexből. Négyféle változatot leget majd megrendelni: az S, azaz Standard legfeljebb 750 köbcentiméteres motorral, és a lehető legegyszerűbb belső térrel, az LS, azaz Luxus legfeljebb ezres motort kaphat, a GLS, vagyis Grand Lux pedig ezer köbcenti feletti motorkerékpár-motorokkal készül. A csúcsváltozat, az R, amely maximum 400 kilogrammos, 200 lóerőnél is erősebb motorokat kaphat.
Ahogy az a fentiekből sejthető, az új Velorex nem lesz olcsó, a legegyszerűbb változat alapára is egy híján húszezer euró, azaz átszámítva nagyjából 5,3 millió forint lesz, a felső határnak pedig csak a képzelet szab határt.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.