A tegnap esti hivatalos közlemények szerint most már a FIM (Nemzetközi Motoros Szövetség) is biztosra mondja: nem tartanak idén Sávolyban gyorsasági motoros világbajnoki futamot – szerintük nem lesz kész időben a pálya, de ha mégis, most már az is késő. Spanyolországba viszik a bajnokságot a szeptember 17-19-i időszakra, a pálya neve: Motorland Aragón. A Hermann Tilke tervezte pálya az ország észak-keleti részén terül el, 5 344 km hosszú. A körrekordot James Walker tartja Forma3-as autóval: 1:44.833-nál haladt át a Renault orra a célvonalon. Arról egyelőre nem beszélnek, hogy Magyarország ezzel végleg elveszítette-e azt a tíz éves rendezési jogot, aminek első futamát már 2009-ben, az ideihez hasonló okok miatt elszalasztotta.
Persze a mezőny közben továbbra is a szezonra készül: a katari pályán már az áprilisi verseny főpróbáit tartják – este, hűvösben, villanyfényben, tehát ugyanolyan körülmények között, ahogy majd a szezonnyitón motorznak. A téli tesztek Rossi dominanciája folytatódik, de aligha őt ünneplik az első nap után: Ben Spies neve tűnik fel minden boxban, és vele együtt mennek a vihar fellegek is. Sejtették, hogy jó lesz, azt is tudták, hogy hamar tanul: de ilyen év eleji, harmadik legjobb tesztidőkre talán még a legelvakultabb Spies drukkerek sem készültek. Na jó, talán ők. Remegve várják a kinti szakértők, hogy holnap mit villant Ben a versenyszimuláción.
Az első Vale és a harmadik Ben között ott van Stoner, akit az utóbbi három katari versenyen senki nem tudott utolérni. Fekszik a pálya a Ducatinak, állította Casey az utóbbi években, ráadásul nekik simán ment az, ami a Yamahának csak köhécselve: a hirtelen hűlő aszfalthoz jól belőni a motort. A losaili csík nem annyira fekszik az M1-eknek, mondogatta Rossi tavaly meg tavalyelőtt; mégis három Yamaha van az első négyben, és valószínűleg a negyedik is ott lenne, ha a pilótája nem lenne sérült.
Jorge Lorenzo ugye hetekkel ezelőtt, egy ártatlan motocross balesetben törte el a kezét. A legutóbbi sepangi tesztet kihagyta, most visszatért: a hetedik helyen kezd, csapattársához képest 1.6 másodperces hátránnyal, ami sok. Fáj a keze, emiatt keveset is ment, a szünetekben Claudio Costa doktor kezelgeti: aligha lesz ez jobb holnap, lehet, a versenyszimulációt sem lenne értelme erőltetniük.
A negyedik Colin Edwards, aki versenyt szimulál és a gyárnak tesztel alkatrészeket a holnapi napon. Utána jönnek csak a Hondások: Randy de Puniet elsőként, majd a gyári motoron ülő Dovizioso, de Dani Pedrosa például csak a tízedik. Őt két ducatis is előzi, Hayden és Kallio. A tizenharmadiktól rosszabb helyeken mind az újoncok: közülük Barbera a legjobb, Bautista a leglassabb, de alig van közöttük egy tizednyi szekundum.
A versenyzők a pénteki napon léphetnek még pályára.
Csütörtöki eredmények:
1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1:55.402 (64 kör)
2. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1: 55.717 (48 kör)
3. Ben Spies USA Monster Yamaha Tech 3 1: 55.954 (44 kör)
4. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1: 56.540 (59 kör)
5. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1: 56.588 (54 kör)
6. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1: 56.811 (65 kör)
7. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1: 56.838 (45 kör)
8. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1: 56.855 (77 kör)
9. Mika Kallio FIN Pramac Racing 1: 56.923 (72 kör)
10. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1: 57.047 (60 kör)
11. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1: 57.099 (40 kör)
12. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini 1: 57.605 (63 kör)
13. Hector Barbera SPA Paginas Amarillas Ducati 1: 57.822 (62 kör)
14. Hiroshi Aoyama JPN Interwetten Honda MotoGP 1: 57.888 (75 kör)
15. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1: 57.891 (63 kör)
16. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 1: 57.898 (67 kör)
17. Alvaro Bautista SPA Rizla Suzuki MotoGP 1: 57.960 (56 kör)
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jön: Benelli TRK 902 Explorer
Ezzel megérkezik a Benelli-féle túraenduró a 90+ lóerős motorok ligájába.
- Hírek
Rendőrségi alapmodellt csinált az NT 1100-ból a Honda
Eszedbe jutott már a Honda NT 1100-ról, hogy akár rendőrmotor is lehetne? Másnak is.