Bár a legvadabb pletykák víziója a 2011-es debütálás, hivatalos források – eddig még – az indulást sem erősítették meg. Visszatér a Norton a gyorsasági motorversenyzésbe? Wankel motoros pályamotorral? Túl szép, hogy igaz legyen.
Akik óvatosabban közelítik meg a dolgot, jövőre még csak valamilyen mutogatható, de kézzel fogható, megtapogatható prototípussal is jól laknának. Akkor már látszana, hogy valóban elindult valami abból, amit a motoros sajtó a napokban kapott fel. Állítólag NRV700-ra keresztelnék az új forgódugattyús motorblokkot, mely hétszáz köbcentis lökettérfogatból 210 lóerős teljesítményre lenne képes. Igaz, a múlt évben bemutatott a Norton egy sportmotorszerű gépet az Isle of Man TT-n, de azzal egy métert sem tettek meg versenytempóban – ráadásul az 588 köbcentis volt. Talán annak a továbbfejlesztése lesz az NRV700?
Ha a britek megcsinálnák a lehetetlent, és tényleg elkészülne a Norton superbike-ja, első körben valószínűleg a BSB-ben (British Superbike Championship), kicsit szabadabb fantáziával a WSBK-ban (World Superbike Championship) indulhatna. Mindkét sorozat előfeltétele, hogy az NRV700 sorozatgyártásba kerüljön, és széria motorként értékesíthető legyen a közönség számára, illetve, hogy ezekből az utcai motorokból előre meghatározott darabszámot el is adjanak egy évben.
Ha maga a motorblokk világbajnoki színvonalon való kidolgozása nem is lenne olyan nagy falat – pedig nyilván az –, a szériagyártásra való kényszer könnyen nyakát szegheti az amúgy briliáns terveknek.
Volt már sikere a Nortonnak ezekben a szakágakban: a Brian Crighton fejlesztette, az 1990-es évek elején élesben is kipróbált wankel motoros versenygép több BSB futamon is elindult, mi több, Steve Hisloppal a nyergében 1992-ben TT győzelmet szerzett. Még ugyanabban az évben tűntek el, mint a kámfor.
A sorozatgyártásnak mi lehetnék az egyik nagy nyertesei. Képzelje csak el: exkluzív brit versenymotor utcai idomok mögé rejtve, wankel motor, hétszáz köbcenti, kétszáztíz lóerő. Jól hangzik, nem de?
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Hírek
3 hónapon belül 2 visszahívást kaptak a hibrid Kawasakik
Komoly probléma miatt hívták vissza a Z7 Hybrid és Ninja 7 Hybrid modelleket, ráadásul ez rövid időn belül a második akció.