Pár héttel ezelőtt még egy sem volt neki, ma pedig rögtön második superpole győzelmét ünnepelheti a Sterilgarda Yamaha egyes számú (?) pilótája, Cal Crutchlow. A Superbike világbajnokság valenciai hétvégéje azonban egyáltalán nem róla szólt eddig: nem darálta be ellenfeleit a szabadedzéseken, mi több, az időmérőn sem motorozott nagy formában. Egészen az utolsó felvonásig meghúzta magát, hogy végül a nullkilométeres kvalifikációs gumikkal egyetlen kör erejéig gyors lehessen – épp azokban a pillanatokban, amikor mindenki más cafatokra tépett abroncsokkal nézte a boxból, hogy akkor elég lesz-e az ideje, vagy sem.
Cal szárnyalása mellett érdemes egy pillantást vetni Toselandre, az egykori világbajnokra, aki a MotoGP-s kirándulás után egyelőre nem talál vissza a sorozatba. James szerint képes lehetett volna ugyanarra a köridőre, mint csapattársa, csak valahogy nem került be az utolsó negyedórás motorozásba, ahol teljesíteni kellett volna. Maga sem érti, hogy is van ez – magyarázkodik, elnézést kér a csapattól és várja a jó szerencsét.
A második, idén késői virágkorát élő Carlos Checától várták igazán a kvalifikációs győzelmet, de végül két tizeddel alulmaradt a fiatal yamahással szemben. Azonban Carlosék bizakodnak: nagyon finoman be tudták hangolni a Ducatit a Ricardo Toromóra, és még az ellenfelek szerint is a kéthengereseknek kedvez a pálya vonalvezetése. Ezt állítja például Biaggi, aki a harmadik helyre ért be, és hiába oktatta a mezőnyt a legutóbbi hétvégén, bevallja: erősen tart a Ducatiktól.
Negyedik a szezonnyitó remeklő Leon Haslam, őt követi a bmw-s Troy Corser, akihez végre sikerült annyira hozzácsiszolni az S1000RR-t, hogy elmondása alapján Buddhaként lebeg a nyeregben, a motor pedig magától megy. Hatodiknak érkezik az eddig csendben elvegetáló Guintoli.
Most sem jutott be az utolsó, legjobb nyolcnak rendezett etapba a két gyári ducatis: Fabrizio különösebb indokokat nem is keresett, Haga az ülésére panaszkodott, ami épp gyors körében szabadult el, és bosszantotta halálra a japánt. Holnapra visszavágót ígérnek, mind a ketten.
Valencia, időmérő eredmények:
1. Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 1: 33.615
2. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1198 1: 33.840
3. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 1: 33.860
4. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000 1: 33.961
5. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR 1: 34.059
6. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 1: 34.073
7. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda CBR1000RR 1: 34.235
8. Lorenzo Lanzi ITA DFX Ducati 1198 1: 34.261
9. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 1: 33.988
10. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1198 1: 34.021
11. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198 1: 34.100
12. Shane Byrne GBR Althea Ducati 1198 1: 34.246
13. Leon Camier GBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 1: 34.273
14. Jakub Smrz CZE PATA B&G Racing Ducati 1198 1: 34.280
15. Luca Scassa ITA Supersonic Ducati 1198 1: 34.730
16. Max Neukirchner GER Ten Kate Honda CBR1000RR 1: 34.934
17. Ruben Xaus ESP BMW Motorrad S1000RR 1: 34.756
18. Tom Sykes GBR Kawasaki SRT ZX-10R 1: 34.894
19. Andrew Pitt AUS Reitwagen BMW S1000RR 1: 36.088
20. Sheridan Morais RSA Echo-CRS Honda CBR1000RR
21. Matteo Baiocco ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 1: 36.104
22. Roger Lee Hayden USA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 1: 36.117
23. Simon Andrews GBR Kawasaki SRT ZX-10R 1: 36.329
24. Vittorio Iannuzzo ITA SCI Honda CBR1000RR 1: 36.524
25. Roland Resch AUT Reitwagen BMW S1000RR 1: 36.639
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
3 hónapon belül 2 visszahívást kaptak a hibrid Kawasakik
Komoly probléma miatt hívták vissza a Z7 Hybrid és Ninja 7 Hybrid modelleket, ráadásul ez rövid időn belül a második akció.
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.