Kínai szar Amerikából
Amerikában is kezdenek rájönni, hogy a hazai ipar képtelen kielégíteni az igényeket. Világos, hogy nem csak böszme V2-esekre van szükség, egyre többen választanának kisköbcentis, takarékos motorokat a városi közlekedéshez.
Sokan ódzkodnak a külföldi márkáktól, őket próbálja bodicsekkel átverni Scott Colosimo, aCleveland CycleWerks vezetője. Elmondásuk szerint amerikai tervezésű és tökéletes kivitelű gyöngyszemeket kínálnak – ennek ellenére motorjaik kínai tucattermékek, amelyeket bármelyik ázsiai piacot népszerűsítő kereskedői oldalon megtalálunk.
Tervei szerint az átcímkézett gépeket Európában is árusítaná. Hiába a hangzatos márkanév, jobb, ha meg sem próbálja, ugyanezt itt is megkapjuk, igaz más felirattal a tankon. Az egyhengeres Misfit 250 retró kontúrokkal körberajzolt városi mindenes, szemérmetlen kópiája a Ducati GT1000-nek. Ára 2499 dollár, vagyis 485 ezer forint.
A Heist nevű bobber nem néz ki rosszul, tisztességes merevvázas lázadó motor. Blokkja ennek is 250 köbcenti, de kontinensünkön fele ekkora motorral szeretnék értékesíteni, a nálunk érvényben levő károsanyag-kibocsátási norma miatt. Ára 2999 dollár, vagyis 583 ezer forint.
Harmadik modelljük negyedliteres supermotó, fantázianeve Hooligan, ára nem meghatározott. Formájával nincs baj, de ugyanezt Magyarországon is megkapjuk. A fékek és a futómű nem mutatnak rosszul, de ahhoz, hogy eladható legyen Európában, nem elég az amerikai ízű márkanév.