Nem csak a magyaroknak van végletes és vágyakozó dörrenése a motorkerékpárjaik miatt: úgy tűnik, az oroszok is szívesen képzelegnek kétkerekűik sosemvolt dicsőségéről.
Igor Chak 26 éves tervező megálmodta az új Izs-1-et: igaz, feltehetőleg örökre terv marad annak ellenére, hogy az orosz motorgyár nem szűnt meg létezni. Az 1929-ben alapított cég volt az első, aki belsőégésű hajtással felszerelt kétkerekűekkel próbálkozott a Szovjetunióban, de jelenleg is több kétüteműt tartanak kínálatukban.
A mérnök hibridnek álmodta meg a gépet, a hajtásért 849 köbcentis V2-es felel; a bejelentés szerint 50%-ban újrafelhasznált és hőálló műanyagból készülne. Amennyi súlyt megspórolnak a fémen, visszahoznák a 60 kW-os szénkefe nélküli elektromotorral, amit lítium-szulfid akkumulátorokon keresztül táplálnának.
A kuplung, a blokkolásgátlós fék és a gáz vezérlése a központi számítógépen keresztül történne, ahogy az éjjellátóé, a Bluetooth-é és a Wi-Fi panelé is. Chak dulpa légzsákot is szeretne: tervei szerint az Izs-1 lenne az az orosz motor, ami nemzetközileg is sikereket arathatna.
Ha terve felkelti az Izhmash cég figyelmét, akár igazzá is válhat a jövőbemutató gép: a motorgyárat birtokló konszern sikeres fegyvergyártó, az üzemeikben készülnek többek között az elismert AK-47-es gépkarabélyok.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.