Plusz húsz lóerő 8,7 millióért

2010.05.12. 11:41

A monzai diadal után mindenki az Apriliára figyel – jobb időpontot nem is találhattak volna az RSV4 speciális, Biaggi replikájának bemutatására. A motorról már régóta suttogtak: a kétszáz lovasnak beharangozott sportcsoda sokak fantáziáját megmozgatta.

Mielőtt mindenki lekérné a számlaegyenlegét, ne röppenjen el a tény fölött, hogy ez nem utcai, hanem éles pályamotor. Gigi Dall'Igna, az Aprilia fejlesztésért és sportért felelős menedzsere elmondta: „A gyors és gyakorlott pályázókat szeretnénk megszólítani ezzel a géppel. Maxon kívül ennél közelebb senki sem juthat a versenytechnikához.”

A burkolat teljes egészben karbon, de kompozit technikával készültek a V4-es blokk védői és a hátsó ülésnyúlvány is. A lábtartók, a kormány és a programozható elektronika szintén nem az, amit a szérián megismertünk.

A futómű és a kormánygátló az Öhlins felsőkategóriás terméke, nem utcai technika, ahogy a Marchesini 16,5 hüvelykes alufelnije sem. A kipufogórendszer Szlovéniában készült, a 4-2-1 fonású csöveket az Akrapovic gyártja.

Az alaphoz képest húsz lóerővel tud többet a Biaggi replika, de a nyomaték is megnőtt: 10 Nm-rel többet ad le az 50 ezer euróba kerülő motor. Számoljunk csak: ez 13,7 millió forint. Az utcai homológ változat mindössze ötbe kerül: a 8,7 millió felár bizony kemény a húsz lovacskáért. Igaz, ennyi plusz a pályán megfizethetetlen.