Úgy tűnik, a Kawasaki megpróbálja behozni terepmotorjaik lemaradását: megérkeztek a 2011-es KX modellek. A krosszosok két egyhengeres között választhatnak, a kisebbik 250-es, a nagyobbik 450 köbcentis blokkal készül.
A fogyókúra volt az egyik kulcsszó: a KX-ek új befecskendezőt kaptak, amelyeknek nem szükséges akkumulátor. A berendezés működése programozható, akárcsak a nagytesónál, egy körülbelül 90 ezer forintba kerülő külső műszerrel lehet állítani.
Úgy tűnik, a spórolásból előnyt próbálnak kovácsolni: ami néhány éve még csak a diszkont-chopperek jellemzője volt, már a versenysportba is beszivárgott: a 250-es KX Showa villa száranként eltérő funkcióval bír. A jobb oldali az előfeszítésért, a bal oldali a csillapításért felel.
A 450-es Kayaba villájában külön térben van az olaj és a levegő, ez meggátolja a habosodást – nehéz körülmények között is egyenletes viselkedésre számíthatunk.
A tavalyi modellekben megjelent kifejezetten lapos és speciálisan erősített dugattyú 13,5:1 arányú kompressziót ad, de az új kialakítású hengerfej erősebb szeleprugói és meghosszabbított szelepnyitása is a győzelmet szolgálja. A zajcsillapítás már a versenypályán is számít: a légszűrőház és a dob módosítása halkabb, maximum 94 decibeles üzemet eredményez.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.