Az Országos Mentőszolgálat szakemberei már régóta a ma átadott Honda Pan European motorokra vágytak, ennek ellenére csak több hónapos késéssel vehették használatba az Erste Leasing cégcsoport által adományozott három, speciálisan felkészített gépet.
A ma délben tartott ünnepélyes átadáson megtudtuk, hogy a belügyminisztérium nem vette figyelembe a mentősök kérését, és hosszú huzavona után sem tekintettek el az életmentő járművek regisztrációs adójától. Úgy tűnik, a hivatalos szerveknek korántsem annyira fontos a hat éve működő szolgálat munkája, mint az út szélén haldoklóknak, pedig már több százszor bizonyították, hogy a kétkerekűek lényegesen gyorsabban érnek a baleseti helyszínre.
A forgalmas autópálya-szakaszokon és a napi dugókkal terhelt M0-n már-már elképzelhetetlen a gyors beavatkozás a motorizált mentőorvosok munkája nélkül – mégis közel fél évnek kellett eltelnie, hogy a mai nappal hivatalosan is birtokba vegyék a speciális megkülönböztető jelzésekkel és felszerelésekkel ellátott Honda ST1300-akat.
Dr. Simon Marianna, az OMSZ főigazgató-helyettese elmondta: 2005-ben állítottak először szolgálatba motorokat, 2008-óta pedig robogókat is használnak a városi segélynyújtáshoz. 2009-ben több mint hétszáz esetben nyújtottak segítséget, járműveik összesen 50 ezer kilométer fölött futottak.
Első három gépük a rendőrök között is népszerű Yamaha FJR1300 volt, tavaly szintén az Erste jóvoltából már egy Harley-Davidsont is kaptak. Kovács Tibor mentőmotoros elárulta, hogy a 127 lóerős V4-est nagyon kedvelik, szűk utakon, autósorok között kifejezetten ügyesen mozog alacsony súlypontja miatt.
Megyeri István, a lízingtársaság elnök-vezérigazgatója kiemelten fontosnak tartja az együttműködést, és azt, hogy az életmentők szimpátiát ébresztenek az autósokban is. A Hondák az M3 bevezető szakaszán, az új M6-on és az M0-n dolgoznak majd. Reméljük, kevés munkájuk lesz – ebben bízik Varsányi Zoltán, a mentőmotorosok vezetője is. Megmutatta, hogy a felső és oldalsó dobozokban megtalálhatók a legfontosabb életmentő eszközök: az ismerkedős táska mellett a top case-ben a Lifepak 12 típusú defibrillátor-monitort és szerelékeit is magukkal viszik.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.