Szénszál, titán, két jóbarát

2010.06.11. 14:44

Úgy tűnik, vannak, akik Mona Lisára is bajszot rajzolnának – talán az NCR tuningcég emberei is ilyenek, hisz nem restellték átépíteni a hibátlannak tartott Ducati Desmosedici RR-t. Nem elégedtek meg a zord idomokkal, a blokkba is belenyúltak: az elektronika áthangolásával és az új kipufogórendszerrel elérték, hogy több mint kétszáz lóerőt adjon le a hátsó keréken az M16 nevű motor.

A fogyókúráról sem feledkeztek meg, a 145 kilós száraztömeg kevesebb, mint a GP motorok megengedett alsó határa. Ehhez a meglepő értékhez új karbonvázat és lengővillát terveztek, és még a gyárihoz képest is rengeteg titánt építettek be. Céljuk a világ legexkluzívabb motorjának az előállítása volt – azt hiszem, sikerült.

Jól áll-e Mona Lisának a bajusz? Ízlés kérdése, mindenesetre a versenykuplung, a luxus-Brembo, a kerámiatárcsa és a legdrágább Öhlins futómű nem ronthat rajta. Az ára egyelőre nem ismert, de feltehetőleg megegyezik országunk éves GDP-jével.