Mostanában Rossi balesetétől hangos a sajtó, de amíg Vale pihen, az apja dolgozik. Korábban már beszámoltunk Graziano és Paolo Chiaia közös munkájáról, az Ouroboros Zaetáról. A short track stílusú, ám attól első fékével és szimmetrikus lábtartóival eltérő gép eddig csak Marco Belli által használt versenymotor volt, ám a korábbi ígéretekhez híven itt az utcai modell is.
Az alábbi képek egyenesen Paolo mobiljából származnak, büszkén hirdetik, hogy a Zaeta túl van az olasz közlekedési hivatal homologizációján, most már utcán is motorozhatnak vele. A rendkívül könnyű gépet olasz TM 660-as egyhengerese mozgatja.
Korábban többen kellemetlen tapasztalatokat szereztek a pesarói céggel kapcsolatban: rendkívül erősek, de kevésbé megbízhatóak voltak motorjaik. A Zaeta tervezője egy short trackkel foglalkozó angol blogon elmondta, hogy a TM rengeteget dolgozott azon, hogy blokkjaik megbízhatóbbak és tartósabbak legyenek. Ők pedig eddigi tapasztalataik alapján bíznak bennük – legyen igazuk.
Az Ouroboros nem kíván konkurálni a japánokkal vagy a dinamikusabb olasz gyártókkal. Motorjaik limitált szériában, jellemzően kézi összeszereléssel készülnek majd. A tervezett ár sajnos elég magas, 13500 euró, vagyis 3,7 millió forint – ennyiért speciális versenyvázat, pályán is bizonyított Paioli villát, QD kipufogót és garantált adrenalinbombát adnak.
Fotó: Sideburn