Megölik a kétüteműeket

2010.07.01. 12:42

Nem egész két évet élhet még a gyorsasági motoros világbajnokság legkisebb, 125 köbcentis kategóriája: a tervek szerint 2012-ben negyedliteres, négyütemű, egyhengeresek versenyeznének egymás ellen. A koncepció hasonló a Moto2-höz, de itt nem lesz egyenblokk.

Nem most került először napirendre a nyolcadliter átalakításának kérdése, ám a Moto2 sikeressége felgyorsította a folyamatot. A Dorna által megálmodott kategóriának Moto3 lenne a neve, és csak a motorblokk felépítését és lökettérfogatát szabályoznák. Bármely motorgyártó beszállhat, amennyiben legalább 10-15 egységet le tudnak szállítani egy szezonban, darabonként maximum tízezer eurós áron.

2001-ben még mind a három kategóriában kétütemű motorok versenyeztek. Először a királykategória szabályait változtatták meg: 2002-től az ötszáz köbcentis kétütemű és ezer köbcentis négyütemű motorok még egy évig egymás ellen versenyeztek – 2003-ban már nem álltak rajthoz kétütemű géppel. A kétszázötven köbcentis kategóriát 2010-ben váltotta a Moto2, melyben a Honda által szállított hatszázas, négyütemű motorok – váz- és futóműbeli megkötések nélkül – szerepelnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.