Az ellendugattyús kétütemű rendszer nem újdonság. Nevezték már OPOC (Opposed Piston Opposed Cylinder) motornak, de működését sokan Junkers-elvnek hívják. A második világháború óta ismert ez a megoldás, igazi sikert azonban nem hozott.
Az amerikai EcoMotors szerint mégis van jövője az OPOC-nak: állításuk szerint a kéthengeres, négydugattyús, kétütemű blokk gazdaságos és jelenleg elterjedt belsőégésű motorokhoz képest környezetkímélő lehet. Állítólag benzines és gázolajos változatban is készülhet, sőt a kompresszor még hatékonyabbá teheti.
A speciális hajtókarok és a szokatlan mechanikai megoldások nem túl bizalomgerjesztőek a hagyományos technológia híveinek, de úgy tűnik, vannak, akik bíznak az EcoMotors-ban: a Wall Street Journal értesülései szerint a világ egyik leggazdagabbjaként ismert Bill Gates 23,5 millió dollárt tett hozzá a fejlesztéshez. A Microsoft vezetője számos projektet és kampányt támogat – ki tudja, talán neki van igaza: az elején a Windowsban sem hittek, oszt' lám mi lett belőle.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.