A béka segge alól jelentjük

2010.07.21. 14:13

2009-ben 1948 ötven köbcentinél nagyobb motort adtak el Magyarországon. Ezt a számot csak azért írom le, hogy érzékletes legyen az adat, ami a Honda friss bejelentésében szerepel – terveik szerint 2011 során négymillió darabot szeretnének legyártani. Sok, ugye? Pláne, ha hozzátesszük, hogy mindez csak az indonéziai létesítményeikre vonatkozik.

Az Astra Honda Motor a japán cég helyi leányvállalata, főleg 50-125 köbcenti közötti gépeket készítenek, dominánsan az ázsiai piacra. Kapacitásuk eddig is túllépte a hárommilliót, de a frissen készülő ipartelepükön további félmillió kétkerekűt raknának össze. 19 milliárd forintnyi rúpiát fektetnek be, az eddigi tizenhatezer munkásuk mellé további ezret vesznek fel.

Zömmel automata nagyrobogók gyártására állnak rá az új gépsorok – a Scoopy, a PCX és a Cub fazonú automata is ott készül majd. Nem kell csodálkoznunk, hogy másodlagosak vagyunk a japán gyártónak: a kínai, indiai és az indonéz piac is lényegesen fölötte áll az ezres nagyságrendekben gondolkodó európainak. Míg 2009-ben kontinensünkön 276 ezret, addig Észak-Amerikában 320 ezret, Japánban 232 ezret, addig Dél-Amerikában 1,763 milliót adtak el. Ezeket a számokat bőven üti az Ázsiában elkelt 7,523 millió Honda – idén még többre számítanak.

Hogy a piaci expanziót kielégítsék, 2011 során újabb gyárakat húznak fel Indiában és Vietnamban is. Úgy tűnik, válság csak nálunk van – az eddigi statisztikák alapján kijelenthetjük, hogy az idei év még a súlyosan megvert tavalyinál is rosszabb lesz a magyar kereskedőknek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.