Lemondott a Pannonia motorkerékpár feltámasztásáról a várpalotai önkormányzat. A helyi képviselő-testület semmisnek tekintik a Mázló Imre vezette Magyar Motorkerékpár Kft.-vel kötött megállapodásukat.
Katona Csaba alpolgármester elmondta, hogy visszakérik a cégnek nyújtott 15 millió forintos fejlesztési- és munkahely-teremtési támogatást, valamint annak kamatait is. A hír nem csak a helyieket lepte meg – áprilisban a település központjában található vár udvarán mutatták be a prototípust, amely részben a város gyermeke is: a támogatás fejében Várpalota tízszázalékos tulajdonrészt szerzett a Magyar Motorkerékpár Kft.-ben. A friss döntés azt jelenti, hogy egy, a résztulajdonukban levő társasággal szakítják meg a kapcsolatot.
A határozat okairól az alpolgármester elmondta, hogy a képviselők döntését a halogatott és máig meg nem valósult beruházás indokolta. A 2008-ban történt szerződésmódosítás szerint 2010. május 31-ig kellett volna megkezdeni az üzem és a kereskedelmi központ építését, ám ez nem valósult meg, sőt a szükséges ingatlan megvásárlása is elmaradt.
Mázló Imrét külföldön értük utol. Csalódásának hangot adva ismertette, hogy a telek megvásárlásának folyamata egy 300 négyzetméteres területrész téves felmérése miatt még nem záródhatott le. A 8-as út mentén található teljes telek nagysága 2000 négyzetméter, amely a kereskedelmi és fejlesztési központnak adna otthont.
A Magyar Motorkerékpár Kft. vezetője elárulta, hogy a város 15 milliós támogatását nem költötték el, ezt a már megrendelt, Hollandiából érkező csarnok megvásárlására tartogatták. A tízszázalékos városi tulajdonrész jövőjéről nem nyilatkozott, de annyit hozzáfűzött, hogy a támogatással nem megvásárolták azt, hanem ő azt ajándékba, gesztusként kínálta fel Várpalotának.
A döntés mögött politikai okokat sejt Mázló, de továbbra is a településen szeretné megvalósítani a Pannonia motorkerékpár gyártását, annak ellenére, hogy már több település jelezte, szívesen adnának otthont a projektnek.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.