Izgalmasabb versenyeket akar a Dorna: motorversenyzést akarnak eladni, nem ezt a szenvedést. A MotoGP iránti kereslet évről-évre csökken, a futamokban már csak nyomokban lehet felfedezni olyat, ami akár csak egy fikarcnyit is megemelné a pulzust. A szervezők a lóerőkben látják a kiutat: 2012-től újból lehet ezer köbcentis MotoGP motort építeni – igaz, nem lesz kötelező.
Egy 2012-es MotoGP versenymotor maximum négyhengeres lehet. A furat nem lehet nagyobb, mint nyolcvanegy milliméter. A lökettérfogat nem érheti el az ezer köbcentit, azonban már most tudni lehet, hogy például a Ducati egyáltalán nem akar ennyit felhasználni: aki nyolcszáz köbcentinél kevesebből gazdálkodik, az három kilóval könnyebbre, 150 kilogrammosra építheti a motort, mint aki a nyolcszáztól ezer köbcentiig terjedő sávból dolgozik. Az üzemanyagtank kapacitása nem haladhatja meg a huszonegy litert.
Engedményeket kapnak a sorozatba újonnan belépő motorgyárak, illetve némely privát csapatok is: ez főleg az egy évben felhasználható motorblokkok számában, illetve a tank űrtartalmában fog megmutatkozni.
Teljesen átalakítják az 1949 óta változatlan nyolcadliteres kategóriát is. A 2012-ben startoló Moto3-ba kétszázötven köbcentis négyütemű, egyhengeres motorokkal lehet majd nevezni. A Moto2-től eltérően számos motorgyártó cég fog versenyezni egymással. Az ide vágó szabályok szerint a blokkok főalkatrészeinek legalább három versenyt ki kell bírniuk, a motorok darabára nem haladhatja meg a tízezer eurót, illetve egy gyárnak képesnek kell lennie legalább tizenöt versenyző kiszolgálására – feltéve persze, hogy erre felmerül az igény. A hengerfurat nem haladhatja meg a nyolcvanegy millimétert.