Környezetkímélő elektromos verseny-motorkerékpárok jövőbeni gyártásáról állapodott meg a Remy elektroszerelvény-, az indiai Bajaj autó- és az oregoni Portlandben működő Motoczysz motorkerékpár-gyár.
A szokatlan összefogás alapja, hogy a Czysz E1 PC típusú kísérleti elektromos sportmotor a nyár elején óránkénti 155 kilométeres pályarekorddal (a benzinmotorosok rekordjának kétharmadával) megnyerte a villanyüzemű motorkerékpárok számára rendezett híres Man-szigeti TT-t. Néhány héttel később a Laguna Seca-i gyári pályáján is diadalmaskodott.
Az E1 PC-t Michael Czysz tervezte. A konstrukció alapja egy speciális akkumulátor-rendszer. A tank és a motor helyén tíz darab, egyenként 9,8 kg súlyú lítium-polimer akkumulátort helyeztek el, összkapacitásuk 12,5 kWh.
Ekkora energia gyors elfogyasztása közben a szerkezetet rendkívüli hőt termel. Ennek kiküszöbölésére olajhűtést szereltek a gépre, amelyet nem veszélyeztet a felforrás. A hátsó kereket egyenáramú, permanens mágnes állórészes, 500 voltos, 100 lóerős Remy villanymotor hajtja. A nyomaték félelmetes, 330 newtonméter – a teljesítménynek köszönhetően nincs szükség sebességváltóra. Az E1 az energia 93 százalékát képes meghajtásra hasznosítani. A fékezés során termelődő energiát természetesen visszatáplálják.
A Bajaj belépése nem véletlen és nem is meglepő: Ázsia dinamikusan fejlődő közlekedési ipara nem véletlenül csatlakozik minden ígéretes újdonság hasznosításához. Mint ismeretes, az indiaiak az osztrák KTM-ben is jelentős hányadot birtokolnak. Ott is előrehaladott állapotban van az elektromos versenymotor fejlesztése: jövőre már kapható lesz a környezetkímélő terepmotor.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.