Volt itt 207 lóerős Kawasaki, kilenc kilót egyik pillanatról a másikra leadó Suzuki, öntanuló kipörgésgátló, hathengeres bálna testű túramotor, de a kölni kiállítás legaranyosabb, legszerethetőbb motorjával a Daytona standon találkoztunk.
Maga a cég egyébként japán székhelyű, kiegészítőket gyártanak motorkerékpárokhoz – a Harley Davidsonnál folyamatos beszállítók például, de az after-market piacon eléggé nagy a részesedésük. 1972-ben alakultak, 1985-ben váltottak a Daytona névre, a gyorsasági versenysportban 1995-től érdekeltek.
Nagyjából 2005-től kezdtek el a mini-motorozással foglalkozni: versenyekre építettek komplett gépeket, ezeknek butított blokkjait a későbbiekben kereskedelmi forgalomba is hozták. Honlapjukon már hetekkel a német expó nyitónapja előtt hirdették, hogy valami nagyon különleges dologgal készülnek.
És a különleges dolog ott is volt a standon: egy Honda Monkey motorja, kompresszorral. A készre szerelt blokkot kizárólag egyben lehet megvásárolni a cégtől, árat sajnos még nem tudtak mondani rá.
Aki ült már stock Monkey-n, az a továbbiakban biztosan nagyra értékelt bármit, ami egy lóerősnél erősebbnek érződött: a kisköbcentis, egyhengeres, négyütemű moped gyenge teljesítményével nem tudta felvenni a versenyt napjaink közlekedési ritmusával. Eddig!
A kompresszoros változat ugyanis kis híján 14 000 percenkénti főtengelyfordulatra képes, 13 500-nál pedig 23,5 lóerőt ad le. A nyomaték gyakorlatilag a teljes fordulatszám-tartományban konstans, 13 newtonméter.
Az egyik legszerethetőbb, legaranyosabb, de mégis vagány mini-moped forma, mostantól pörgős, mérges motorral. Kéne?
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.