Robogógyártás Magyarországon?

2010.10.15. 08:47

A Motowell fennállásának legnagyobb fejlődését hozza a Kölnben bemutatott három új robogó – ígérték a tulajdonosok. Crogen névre keresztelték a modellcsaládot; ezek a motorok már sokkal egyedibb, meghatározóbb formatervet kaptak, mint a korábbi Magnet termékek.

A három Crogen robogó közül a City és a Sport modelleket léghűtéses, az Rs-t pedig folyadékhűtéses kétütemű motor hajtja. Sajnos ennél részletesebb műszaki adatokkal a kiállítás idején még nem szolgálhattak a cégtulajdonosok, ugyanis néhány paraméter még változhat a sorozatgyártás megkezdéséig.

A Motowell száz százalékban magyar tulajdonú cég, azonban a motorgyártás hosszú folyamatából mindössze a tervezés történt itthon, Európában – az alkatrészek legyártását, a motorok összerakását olcsó kínai munkaerővel biztosították. Most ez is változik, illetve részben már változott is.

Rájöttek, hogy a hazai minőség-ellenőrzés önmagában nem elég ahhoz, hogy az európai nagy múltú robogógyárakkal felvehessék a versenyt. A robogók végső összeszerelését ezért már idén júniustól itthon, Magyarországon végzik. Következő lépésként haza szeretnék hozni Kínából a teljes gyártási procedúrát – ez már nagyobb beruházás lehet, két-három éves távlati tervben látják a megvalósulást. A végső cél kétségkívül egy mindenben magyar robogó lenne, melyet nem csupán Magyarországon gyártanak és raknak össze, de alkatrészeinek döntő hányada is magyar beszállítóktól érkezik.

Jelenleg nyolc európai országba exportálja motorjait a Motowell – a hírek szerint Németországban a legígéretesebb belépő márkaként tartják őket számon. 2011-re további öt-hét nemzetnek szállítanák az új, Crogen modelleket – melyek várhatóan tavasztól lesznek elérhetőek a márkakereskedésekben.

Az oldalról ajánljuk

Új Moto Guzzi V7 Sport 2025-re: 67 lóerő, IMU és dupla tárcsafék
  • Hírek

Új Moto Guzzi V7 Sport 2025-re: 67 lóerő, IMU és dupla tárcsafék

Túlzás lenne sportosnak hívni a V7 Sportot, de az új villák, a radiálisan rögzített dupla Bermbók és a hajszálnyi erőnövekedés mégis jelent valamit.

március 14., 11:55
Motoros újságíró élete és szenvedése a jéghideg skót esőben
  • Tesztek

Motoros újságíró élete és szenvedése a jéghideg skót esőbenTeszt: Triumph Tiger 1200 GT Pro

Vigyázat, az anyag nyomokban Triumph Tiger 1200 GT Pro-t tartalmaz, de inkább azokról szól, akik nem nem akarnak örökké élni.

március 15., 13:24
Még mindig tud csiszolni a 765-ös Moto2-es versenyblokkon a Triumph
  • Hírek

Még mindig tud csiszolni a 765-ös Moto2-es versenyblokkon a Triumph

Üreset rúgni versenyen? Azt már nem lehet! Frissített egy nagyot a Triumph a Moto2-es hajtásláncon, most így néz ki a váltókiosztás: N-1-2-3-4-5-6.

tegnap, 16:20
Triumph Tiger 1200 GT Pro
  • Tesztek

Triumph Tiger 1200 GT Pro

március 14., 10:27
Moto Guzzi V7 Sport
  • Hírek

Moto Guzzi V7 Sport

március 13., 10:35