Több ezer kamasz álmát valósította meg az Aprilia: most, hogy világbajnokok lettek a Superbike bajnokságban, most, hogy az RSV4-et már kilométerekről, sziluettről felismerik, épp most készítették el a kamaszoknak szánt replikákat. Az RSV4-gyel megegyező formatervű 50 és 125 köbcentis szupersportmotorok 2011-től lesznek elérhetőek.
Persze még nagyobb lehetne az öröm, ha a régi idők szerint, a nyolcadliteres változat is kétütemű lenne – power-szeleppel, harmincöt lóerővel, mint a mesében. Ehelyett egy egyhengeres, négyütemű, elektromos befecskendezésű, tizenöt lóerős motorral, hatsebességes váltóval kell beérnie a célközönségnek.
A kisebbik, ötven köbcentis modell a már jól bevált, kiforrott kétütemű vízhűtéses motorral, hatsebességes váltóval kerül forgalomba. A blokkon és a műszerfalon kívül minden megegyezik a két sportgépen. Hihetetlen merev, és mégis könnyű alumínium vázat ígér az Aprilia.
A futóművel nem vicceltek: elöl fordított, 41 mm-es belsőcső átmérőjű teleszkópok vannak, hátul központi rugóstag csatlakozik az aszimmetrikus lengővillához. Az első fék tárcsaátmérője 300 milliméter, de ami fontosabb, hogy a négydugattyús féknyereg radiális felfogatású.
Nincs itt semmi olcsósítás, az Aprilia saját bevallása szerint ugyanolyan komoly, akár versenyzésre alkalmas gépet akar a fiataloknak, mint amilyet az RSV4-gyel a felnőtteknek; az idomokat például nem csak simán lekicsinyítették az RS4-ekre, hanem szélcsatornás teszteken kísérletezték ki végső formájukat.
Az egyedüli csalódás kizárólag a motorblokk: a régi, kétütemű RS125 is megfelelt az EU normáknak – tizenöt lőerős volt –, azonban aki pályázni szeretett volna vele, fél óra alatt ki tudta belőle szedni a fojtást, amivel meg tudta duplázni a teljesítményt. Ez a lehetőség idénre elveszett.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.