Korábban már beszámoltunk a németek feltámasztott márkájáról, a Horexről. A VR hengersorral épített hathengeres felidézi a múltat, de mégis, minden porcikájában modern motorkerékpár. A szűk hengerszögű V-motor kifejezetten keskeny, a közös hengerfej szélessége csupán 429 milliméter – ez megegyezik az átlagos soros négyesek méretével.
A dugattyúk egymáshoz képest 15 fokot zárnak be. A furat és löket aránya 68x55 milliméter, a hengerűrtartalom 1218 köbcenti. Három felülfekvő vezérműtengely mozgatja hengerenként három radiális szelepet, vagyis az elrendezés TOHC. A legkisebb elérhető teljesítmény 175 lóerő, de a Rotrex radiális fogasszíjas kompresszorának beállításától függően akár 200 lóerős is lehet a müncheniek gépe.
Nyomatékban nincs hiány, alapbeállításokkal is 150 Nm tud a Horex. A hatfokozatú váltóhoz hidraulikus kuplungot illesztettek. A hídváz kormányagyi eleme acélból, a maradék alumíniumból készült. A fejreállított villa 50 milliméter szárvastagságú, minden irányba állítható. A négydugattyús első fék radiális felfogatású – akárcsak a hátsót, blokkolásgátló segíti. A menetkész tömeg 239 kiló.
Sokan kíváncsiak voltak a hathengeres hangjára. Most végre fülelhetünk, a fejlesztők próbapadon járatták a VR-t. Mi mást mondhatnánk: meggyőzően hörög.