W3-as csoda, ez kell a garázsba!

2011.01.04. 12:02

A W3-as motorkerékpár mindig is misztikus volt. Már az első világháború előtt próbálkoztak hasonlóval, akkor repülőgépek csillagmotorjából hasítottak ki egy szeletet. Alessandro Ambrogio Anzani persze örült ennek, konstrukciója még erre is jó volt – igazi sikereket azonban nem arattak a páratlan számú dugattyúval dolgozó gépek.

A nyolcvanas évek elején a legendás Lino Tonti, a Linto versenymotorok és a gyári V7 tervezője is megalkotott egy W3-as Moto Guzzit. A léghűtésest persze nem pályára szánta – igazi sikereit évtizedekkel korábban aratta, többek között a Magyarországról disszidált sikeres GP versenyzővel, Marsovszky Gyulával.

A legelterjedtebb W3-ast Jim Feulinghez köthetjük: az amerikai konstruktőr Harley Davidsonból hozta létre a maga változatát. A terebélyes blokkot chopper és crusier vázakba szerelte. A motorépítők lelkesen fogadták a háromhengerest, de az elterjedését a mérnök 2002-ben bekövetkezett halála meggátolta – csupán 18 darab készült az izgalmas konstrukcióból.

Aki esetleg azóta is Feuling W3-ra vágyik, most lecsaphat egyre; a január 6–8. között megrendezendő Mid America Las Vegas árverésen kalapács alá kerül a kilences vázszámú 150 lóerős, 2548 köbcentis változat, amelynek maximális forgatónyomatéka 170 Nm 3800-as fordulaton. 2003-ban épült, vázát a Kraft Tech készítette.

A fejreállított első villa szárvastagsága 58 milliméter. Elöl 110/90/19, hátul 200/60/16 gumikat kapott; a kerekek lassításáról PM fékek gondoskodnak. Nem kell attól félni, hogy ez széthajtott használtmotor, mindössze 547 kilométer futott.

Ha valamiért, akkor ezért érdemes leszívni a bankszámlát. Feltehetőleg motorozni is szórakoztató vele, de befektetésnek sem utolsó Feuling rendkívül ritka W3-asa. Kedves olvasóink, ha valaki megveszi, szóljon, kipróbálnánk.