Ferrari-pirosra verik Alonso popóját?

2011.01.06. 06:51

Valentino Rossi az idei Wroom nevű rendezvényen taníthatja móresre Fernando Alonsót, aki még 2006-ban szólt be az akkori hétszeres világbajnoknak. Alonso először a gyorsasági motoros világbajnoki sorozatot fitymálta le, miszerint „egy kis edzéssel bárki felállhat a MotoGP dobogójára”, év végén pedig a forma1-es Ferrarit tesztelő Rossi autóversenyzői képességeit kérdőjelezte meg.

Valentino Rossi természetesen egyből visszavágott, és autós-motoros párbajra hívta Alonsót: az eredeti felállás szerint egy MotoGP motorral, egy Forma1-es és egy WRC versenyautóval kellett volna az általuk kijelölt pályákon egy-egy kört menniük, azonban a spanyol – időhiányra hivatkozva – megköszönte a lehetőséget, és nemet mondott. A szópárbaj elég nagy port kavart: Rossi és Alonso nyilatkozatokban, a sajtón keresztül üzengettek egymásnak – ebbe a párbeszédbe végül Flavio Briatore is belekeveredett.

alonso-ferrari-20101

Lassan öt év telt el azóta, de a rajongók még mindig arról elmélkednek, ki nyerte volna a gigászok csatáját. Az idei Wroom-on pont kerülhet a dolgok végére: a forma1-es Ferrari és a motogp-s Ducati által szervezett, immár hagyományosan minden év januárjában tartott közös sajtótájékoztatón összevághat a két sztársportoló.

rossi02

A Madonna di Campiglio olasz síterepen rendezett médiaeseményen túl ugyanis mindig tartanak egy bemutató jellegű háziversenyt is a két csapat pilótái között. Először gokartokkal, majd összkerékhajtású Fiat Pandákkal kell a jégborítású pályát teljesíteni – természetesen a leggyorsabb nyer. Igaz, a Rossi által még 2006-ban megjelölt harcnemektől a fentiekkel alaposan eltérnek, azonban a szurkolói tábor egyértelműen a revansot látja a január 10-i játékban.

Az olasz egyébként gőzerővel készül a legközelebbi tesztekre – rövid időn belül közleményben is elmondhatja ducatis tapasztalatait, hiszen a yamahás szerződése miatti némasági kényszer december 31-én lejárt.

Rossi Ducati5

A motorja is épül. A Ducati mérnöke, Vittoriano Guareschi szerint abszolút abba az irányba mennek, amerre Rossi és Burgess tereli őket, azonban leszögezte: a Desmosediciből soha nem lesz Yamaha M1. „A yamahások jól beilleszkedtek, és az ott eltöltött évek után végre értékelni tudják a Ducati lelkületét.” – mondta. „Jeremy [Burgess] gyakran meglátogat, és ilyenkor nyugtatni is próbál. Nem kell Yamaha M1 klónt csinálnunk, mondja mindig, csupán fejlesztenünk kell a mostani verzión, és akkor jó lesz.”

Valentino Rossi hét évnyi együttműködés után hagyta el a Yamahát. Távozásának hallatán a főszponzor Fiat 2011-re nem kívánta meghosszabbítani a csapattal kötött szerződést.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.