A veronai Moto Bike Expón mutatták be a Vyrus legújabb, a jelenleg kapható széria sportmotorok legzseniálisabb formatervű modelljét: a 986 M2-t. Az agykormányzású szupermotort alapvetően versenycélokra fejlesztették, de az utcai közönség is kap belőle egy adagot.
Rodorigo Ascanio, a Riminiben székelő dizájn műhely feje nem kertelt a bemutatón: egyenesen a Moto2-be szánják a 986 M2-t, így természetesen nem véletlen, hogy az egész tervezési folyamatnál a kategória szabálykönyvét lapozgatták a mérnökök.
A koncepció állítólag hiperkönnyű, ahol csak lehetett, karbon elemeket alkalmaztak, azonban az előállítási költségeket sikerült annyira kordában tartani, hogy a Moto2-es csapatok költségvetéséhez mérten is versenyképes legyen az olasz gép. Az előírásoknak megfelelően a Vyrus 986 M2-t is a Honda CBR600RR blokkja hajtja, csak úgy, mint a kategóriatársakat.
„Már bele is fogtunk az elő-szériás közúti modellek gyártásába, melyeket idén márciusban szállítunk ki a megrendelőknek.” – mondta Ascanio. A széria motorok kisebb-nagyobb részleteikben biztosan el fognak térni a képen látható prototípustól, de szinte kizárt, hogy az alapformákon változtassanak, úgyhogy a szerető közönségnek nyert ügye van. Kit érdekel a köridő? Egy ilyen motorral még akkor is ünnep a vereség, ha Paris Hilton cicafiúi aláznak be a féktávokon.
Képek: motoblog.it
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.