Az osztrákok nem tudnak elhízni

2011.01.31. 17:15

A hétvégén hivatalosan is bemutatták a sajtónak az új KTM 990 SMT-t, amely mostantól csupán blokkolásgátlós változatban érhető el. A sportos túrázóknak nem kell aggódni: a gép nem hízott el, a rendkívül apró modulátoregységnek köszönhetően csupán egy kilóval nőtt a tömege.

Az ABS-t a Bosch fejlesztette, nagyon hasonlatos a BMW S1000RR-n már jól vizsgázott rendszerhez. Hogy a tapadással semmi gond ne legyen, a Continental gumigyár is részt vett a munkában. Áthangolták az első futóművet, a megnövelt olajmennyiség hatására keményebb lett. Hátul rugót is cseréltek a WP tagon – a mélyre döntött kanyarokat magabiztosan rajzolhatjuk végig.

A gázreakciók és a folyamatos gázátmenet érdekében új hengerfejet szereltek az SMT-re. A kéthengeres LC8 blokkban hengerenként négy szelep dolgozik. A 990 köbcentis motor rendkívül népszerű Európa nyugati felében – akik nagyköbcentis supermotóra vágynak, amely a hihetetlen agilitás mellett sem adja fel a túraképességet, nem mehetnek el a 2011-re új festést kapott 196 kilós KTM mellett.