A villanyos is lehet szép

2011.02.15. 16:56

Az elektromos motorok elterjedésének egyik legnagyobb ellensége a furcsa külsejük – rengeteg formatervező gondolja úgy, hogy ezeknek a környezetkímélő járműveknek valami extra, jövőbemutató test dukál. A Zero Motorcycles, hála Istennek nem így csinálja.

Annak ellenére, hogy a cégben az utóbbi időben számos változás történt, megtartották a jó irányt. Ugyan az alapító, Neal Saiki távozott a cégtől, de Gene Banman tovább viszi a megkezdett munkát, amiben a friss, kétmillió dolláros alaptőke-emelés is segíti. A Scotts Valley-i gyár célkitűzései megmaradtak: nagy hatótávolságú és szerethető külsejű elektromos motorok gyártása aszfaltra és terepre.

Az új modelleken már gyorstöltő is található, amellyel a J1772-es nyilvános „kutakhoz” is csatlakoztatható – fele idő elég a feltöltéshez. A városi motorosoknak ideális lehet a Zero S: 4,4 kWh-s lítium-ion akkumulátorai 93 kilométeres hatótávolságot biztosítanak – az élettartamuk 120 ezer kilométer. Az alu váz mindössze 8,8 kiló, az össztömeg 135 kilogramm. A hátsó kerékhez szíj viszi az erőt – a hajtásért kényszerlevegő-hűtéses, egyenáramú állandó mágneses elektromotor felel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.