80 kilós gülüszemű

2011.03.03. 15:17

Korábban már próbálkozott egy sajátos gép gyártásával, de gazdasági okokból felfüggesztette tevékenységét Umberto Borile. 2011 a visszatérés éve, hisz Alberto Bassival új alapokra helyezték a manufaktúrát, így megvalósulhat álma, a kisszériás, múltidéző motorok gyártása.

Legújabb gépével a 2009-ben elhunyt fiának állít emléket: a B500Ricki régi szabásminták alapján készített enduró. A méretes egyhengeres a salakmotorokat gyártó olasz GM terméke, amihez egy Nortonokhoz tervezett, de mai építésű, különálló, négygangos váltót csatoltak.

Aki nem figyel a modern részletekre, tényleg valami régi, felújított gépnek hiheti a mindössze húsz példányban készülő endurót. A hátsó kerék mérete 4,50x18, az elsőé 3,00x21, a tartály és a sárvédők alumíniumból készülnek – a rendkívül exkluzív motor ára 17500 euró, vagyis 4,7 millió forint.

A Borile másik újdonsága nem tekinthető úri huncutságnak: a Multiuso nevében hordozza célját, a széleskörű felhasználhatóságot. Ideális városba és terepre, megfelel a hobbimotorosoknak és dolgozóknak egyaránt.

Ára sokkal kedvezőbb, 4700 euró, vagyis 1,27 millió forint. A 200 köbcentis egyhengeres ereje bőven elég, hisz a gép tömege mindössze 80 kiló. A hetvenes évek triálmotorjait felidéző arányok nem véletlenek – a könnyű manőverezhetőség és a bőséges hasmagasság csak jól jöhet az útpadkák és elhagyott földutak között.

A Borile legfrissebb közleménye szerint együttműködési szerződést kötöttek a Ducatival: 696-os és 1100-as léghűtéses kéthengeresek beépítését is tervezik – kíváncsian várjuk a végeredményt. A 2011-es évben még egy kisebb endurót is bemutat Umberto mester: a B350EN az idősebb, de szívesen barangoló motorosokat szólítja meg – a gép kétféle ülésmagassággal rendelhető majd.