Megállíthatatlanul jön a Horex. Az új modellt jól felépített, tudatos marketingprogrammal építették be a köztudatba: először csak a márka felélesztéséről híreztek, majd jött a számítógéppel megtervezett tanulmány, végül a megépítettmotor hangjáról is kiposztoltak egy videót. Most értek el ahhoz a lélektanilag fontos fázishoz, amikor a prototípust el tudják vinni egy versenypályára, és ki tudják tépni a belét – az így nyert adatok felhasználásával építik meg a végleges verziót.
A VR hengersoros, 200 lóerős teljesítményre képes, kompresszoros motort a projekt egyik kulcsfigurája, Hennes Fischer tesztelte. „A dolgok jelenlegi fázisában arra voltunk kíváncsiak, hogy a feltunigolt motor, a futómű és a vázgeometria mennyire harmonizálnak egymással. Hatalmas szakadékok választják el a számítógépes tervezés, a mérőpados tuningolás, és a tökéletesen működő motorkerékpár közti átmeneteket.” – mondta.
„Az ehhez hasonló teszt nélkülözhetetlen: kizárólag ilyenkor derül ki, hogy a valóságban, adott terhelés mellett milyen gázreakciókkal dolgozik a motor, hogy az adott útviszonyok mellett mennyire tud együttműködni a váz és a futómű. Az eddigi eredmények bíztatóak. Építettünk egy teljesen új vázat, most sokkal jobban kezelhető a motor. Az alap most már kész, csak hozzá kell hangolni a többi paramétert.”
A gyár belsősei szerint hamarosan megkezdődnek a közúti tesztelések, ahol már több prototípust is befognak. Arra pedig külön felhívják a figyelmet, hogy a jelenlegi verzión előforduló esetleges márkaidegen alkatrészek nagy részét a végleges motorról le fogják takarítani – azokat csak a fejlesztési munkálatok felgyorsítása érdekében és ideiglenesen használják.