BMW: irány a MotoGP?

2011.03.30. 10:56

Újra felröppentek a pletykák: a BMW-t a MotoGP-be tart. A németeket legutóbb a Moto2-es csapatoknak versenyvázat fejlesztő Suterrel hozták hírbe: az akkori találgatások szerint az S1000RR felpumpált motorját szerelték volna egy kompetitív gerincbe, de a projektről szóló igen gazdag információáramlás 2010 kezdetén szinte egyik pillanatról a másikra megszakadt.

Ágazati információk szerint a BMW jelenleg is titkos tárgyalásokat folytat a Dornával, a gyorsasági motoros világbajnokság jogtulajdonosával. Nem nagy meglepetés, hogy Carmelo Ezpeleta örömmel fogadja a megkeresést – egy kis plusz szín életmentő lehet az egyre laposodó sorozatnak.

A MotoGP kategória szabályai 2012-re változnak: a motorok maximális lökettérfogatát a jelenlegi 800 köbcentiről visszaemelik 1000-re. A korábbi hírek és egy-két kiszivárgott kémfotó szerint a BMW több gyorsasági prototípust is épített 2003 óta: két 990 köbcentist és egy 800-ast, mindig az akkori aktuális szabályoknak megfelelően.

Az első 990-es prototípus ígéretes volt, de néhány alaposabb próba után kiderült, hogy a BMW háromhengeres koncepciója nem elég erős és nem elég könnyű ahhoz, hogy valódi ellenfele lehessen az élmenőknek. A második változat már sokkal ütőképesebb volt, azonban a 2007-es szabálymódosítások – amikor a köbcentilimitet lecsökkentették 800-ra – áthúzták a németek számításait. A 800-as tesztelésével Jeremy McWilliamst és Luca Cadalorát bízták meg, és állítólag nem is volt reménytelen a dolog: az FB Corse látta a BMW-ben rejlő potenciált, de végül financiális nehézségek miatt dobták az ügyet.

Az újabb szabálymódosítások a BMW malmára terelhetik a vizet. Ha a második 990-es prototípusuk néhány évvel ezelőtt valóban működőképes volt, akkor annak továbbfaragásával ütőképes csomag állhat össze. Mások valószínűbbnek vélik, hogy – a korábbi pletykáknak megfelelően – az S1000RR motorját vennék alapul a németek, és vagy egy teljesen saját maguk által, vagy a Suter által fejlesztett versenyvázba szerelnék be azt.

Az sem kizárt, hogy kivárnak 2013-ig, hogy lássák, milyen irányba változik a MotoGP a szabálymódosítások után. Egy dolog biztos: egy haldokló sorozatba nem fog olyan csapat invesztálni, aki a konkurens, szuper szórakozást biztosító Superbike-ban is jelen van – méghozzá elég versenyképes technikával.