Túl nehéz Rossi?

A Sportmediaset értesülései szerint egy szabálymódosítás van indítványban, mely a versenyzők termete és súlya közti különbségeket lenne hivatott kiegyenlíteni. Corrado Cecchinelli, a Dorna technikai igazgatója hivatalosan tagad, de azért van de.
Több tényező is arra utal, hogy valami mozgolódás azért mégiscsak van a háttérben. Egyrészt maga Checchinelli is elismerte, hogy a felvetés informálisan hozzá is eljutott, másrészt az indítványozókhoz egyre több támogató csatlakozik.

A pletykák szerint az egész ötlet Marco Simoncelli fejéből pattant ki, aki túl magas és túl nehéz a többiekhez képest – 183 centiméteres és 72 kilós. A San Carlo Gresini pilótája már a tavalyi szezonban is szenvedett méretei miatt: nem fér el a Honda RC212V-n, kilóg az idomok mögül, a rosszabb alaktényező miatt többet fogyaszt hondája – a katari szezonnyitón állítólag kicsit le is fojtották motorját, hogy a versenytávon ne fogyjon el belőle az üzemanyag.
A súly kérdés a MotoGP-ben egyébként Daniel Pedrosa bemutatkozása óta (2006) téma: a kis spanyol mindössze 47 kilós, ami a vetélytársak szerint jelentős előnyhöz juttatja a madárcsontú sportolót. Minden idők legsikeresebb motorversenyzője, Giacomo Agostini szerint azonban nincs miről beszélni: „Ezek a motorok 240 lóerősek, elvisznek ezek bárkit, legyen az kicsi, vagy nagy. Egyesek persze előnyben lehetnek a pálya egyes részein, de ne felejtsük el, hogy egy könnyebb versenyzőnek több izomerőre és nagyobb állóképességre van szüksége a kanyarokban, mint egy nehezebbnek, szóval a dolog többé-kevésbé már így is kompenzált.”

A szabálymódosítás esélyeit növeli, hogy az ügy mögé odaállt Valentino Rossi, a sorozat legnépszerűbb motorosa (182 centiméter, 69 kilogramm). Rossi közönséggeneráló hatása hatalmas nyomással van a Dornára, így szava súlyozottan esik latba.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.