Világverseny színhelye lehet Kunmadaras

2011.05.04. 11:03

A vasárnap zárult motoros gyorsulási, azaz Dragbike Európa-bajnoki futam sikere után könnyen elképzelhető, hogy a jövőben még rangosabb viadaloknak adhat otthont Kunmadaras egykori katonai repülőtere.

Keith Bartlett, a sorozat promótere elismerését fejezte ki a verseny szervezettsége és a magyarországi futamok elmúlt években tapasztalható fejlődése kapcsán. Hangsúlyozta: saját stábja, a kunmadarasi házigazdák és a helyi turisztikai szakemberek egyaránt azért dolgoznak, hogy minél jobban kiaknázzák a rendezvényben rejlő marketinglehetőségeket. A versenyről szóló televíziós műsorok ugyanis egymilliárd nézőhöz jutnak el a világon.

Az eseményszervező elárulta, terveik között szerepel Dragbike világbajnoki sorozat indítása, melynek helyszínei között Kunmadarasnak is kiemelt szerepet szánnak. Emellett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Dragster (épített autó) Európa-bajnoki sorozatának egyik futamát is szeretné idehozni, a szériának Kelet-Közép-Európában a magyar pálya lenne az egyetlen állomása.

Ez utóbbi elképzelés akár már 2012-ben megvalósítható, ha sikerül mintegy 100-120 ezer euróból megteremteni a szükséges feltételeket, simára csiszolni a betonpálya felületét és annak mindkét oldalán betonkordont építeni 200 méter hosszúságban. "Ennek érdekében a magyar állammal is keressük az együttműködés lehetőségét" – közölte Keith Bartlett.

Az idei dragbike Eb-futam megrendezéséhez – melyen Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter is részt vett – 15 millió forinttal a Tisza-tó térségében működő Leader egyesület is hozzájárult. A turisztikai szakemberek célja azonban hosszabb távon az alkalmi támogatás mellett egy állandó dragaréna kialakítása a jelenleg önkormányzati tulajdonban lévő területen.

A háromnapos Eb-futamon minden eddiginél több résztvevővel zajlottak le a versenyek. A magyarok mellett 18 ország 67 versenyzője állt rajthoz a 800 hektáros kunmadarasi repülőtér 3 kilométer hosszú, 80 méter széles betoncsíkján. A különleges, épített járművek között nem voltak ritkák az 1000 lóerő feletti motorok és két 8000 lóerős autó is akadt.