Végre egy halk csopper?

2011.07.11. 14:04

Az elektromos meghajtású motorok fejlesztése hálátlan feladat: a korlátozott hatótávolság, az órákig tartó tankolás és a rotyogó kipufogóhang hiánya éppen a motorozás lényegét veszi el. A nagyvárosi utcákra való villanyrobogók és az Isle of Man TT-re szánt versenygépek világán kívül alig találkozhatunk egy-két koncepciómodellel, sorozatban gyártott típusokból pedig alig van: a mérnökök is tudják, hogy a motorozás belsőégésű motor nélkül nem az igazi.

A cruiser kimondottan férfias műfaj: a túlzó krómhasználat és a határozott fellépés elengedhetetlen – V2-es dübörgés nélkül el sem tudnánk képzelni egy igazi cirkálót. Ezért is állunk értetlenül, bár mosolyogva a holland Orphiro nevű elektromos motor előtt, amely kategóriájában valószínűleg a világelső.

A formaterv ötvözi a koncepciógépek és a cruiserek klasszikus stílusjegyeit: a letisztult felépítmény az elegáns küllős kerekkel bizalomgerjesztő hatással bír az idegenkedőkre is. Az innováció és a hagyomány frigyéből fogant gép talán még az ortodoxoknak is tetszene - amíg be nem indítanák.

Ha valaki beérné szimulált motorhanggal, a műszaki adatok az ő kedvét is elveszik az amúgy tagadhatatlanul formás cirkálótól: egy feltöltéssel 100 km megtételére képes, végsebessége pedig 120 km/h. Az Orphirót már meg lehet rendelni: a készítők 39 ezer euróért gyártják le az exkluzív motort. Ennyi pénzért azonban egy-két szent őrültet leszámítva mindenki az új Electra Glide Ultra Classic CVO-t választaná, ami háromszor akkora teljesítménnyel bír, mint a holland cirkáló. Ilyenkor sajnáljuk igazán, hogy a szent örültek többnyire csórók.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.