Izmosodtak az új Harley-k

2011.07.21. 16:54

Tegnap este hivatalosan bemutatták a 2012-es Harley-Davidson modelleket. Eget verő újdonságok nincsenek, de amit kaptunk, az passzol a márkaarculathoz.

Nagyobb teljesítményt ígérnek a következő szezonra, hiszen a Blackline kivételével az összes Softail és túramodell megkapta a Twin Cam 103 blokkot – hengerűrtartalma 1688 köbcenti. 134 Nm nyomatékot ad le, körülbelül 6 százalékkal többet, mint az előző 96 köbhüvelykes.

A szimpatikus Switchback eddig nem látott felnivel, leszerelhető szélvédővel és túradobozaival hívja fel magára a figyelmet. A klasszikus formájú gép a Dyna váz jóvoltából könnyen kezelhető. Két motort egyesít: kirándulós kedvenc a hosszú hétvégi utakra, majd pár perc alatt átalakul, érvényesítve ötküllős mart alumínium kerekeit és alacsony, íves kormányát.

Milwaukee-ban idén ünneplik a V-Rod bemutatásának 10. évfordulóját – jubileumi verzióval kedveskednek a vízhűtéses gép szerelmeseinek. A hajtásról a legújabb, csúszókuplunggal és karbon erősítésű szíjhajtással szerelt 1250-es, vízhűtéses Revolution blokk gondoskodik, amelyet dupla felülvezérléssel, négy szelepes hengerfejjel, elektronikus befecskendező rendszerrel kínálnak. A teljesítményre biztosan nem lesz panasz: a 125 lóerő és a 111 Nm igazán nem rossz érték.

A feneke tekintélyes, a Michelin Scorcher gumi 240 mm széles. A Brembo duplatárcsás fékek széria felszereltségként ABS-szel segítik a megállást. A Smart Security rendszer és a kulcs nélküli indítás minden V-Rodhoz jár.

Sötét és egyedi az átdolgozott Night Rod Special, melyen új hátsórész található. Könnyített kerekeket és módosított üléspozíciót kínál: változtak a lábtartók és kormány is. Az áthangolt futómű könnyedebb kormányzást ígér. A Muscle is felkészült a következő szezonra. Karakteres a széles légszűrőfedél, markánsak a dupla krómozott kipufogók és azok fekete végei. Az átalakított hátsó rész és levágott sárvédő alá szintén 240-es hátsó gumit szereltek.

A Harley-Davidson egyedi motorgyártó részlege négy limitált modellt mutatott meg. Mindegyiket a befecskendezős Twin Cam 110 V-Twin hajtja, mely a legnagyobb gyári blokk. Nyomatéka tekintélyes, 162Nm.

A CVO Road Glide Custom cápaorrú, vázra rögzített fejidommal hódít. Harman/Kardon hifije CD/AM/FM/WB rendszerű és csatornánként 100 Watt teljesítményt ad a fejidomba rögzített hangszóróknak. A jobb oldaltáskában csatlakoztatható a gyári tartozékként alapáras 8 gigás Apple iPod Nano. Az extra megoldások a sötétített szélterelőnél kezdődnek és a kontrasztosan krómozott Agitator kerekeken át a kétrészes, levehető háttámlás ülésig tartanak. A másik három CVO – Street Glide, Softail Convertible, Ultra Classic Electra Glide – új fényezést kapott.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.