Kétszázötven ló: cukrozni a majomtaknyot
Daniele Sabatini tervező szerint 200 vagy akár 250 lóerős teljesítményt présel ki magából az új olasz café racer, a Nembo 32 óriási motorblokkja, mely kiviteltől függően 1925 vagy 2045 köbcentis lehet. Mint korábban megírtuk, az olaszok szokatlan motorfelépítést eszeltek ki, hiszen a főtengely ott van ahol más motorokon a hengerfej, vagyis a blokk teljesen fejre állítva került a vázba. A soros háromhengeres motor köré épített vörös borzalom nemrég megfutotta első tesztköreit az olaszországi Franciacorta versenypályán.
Kiderült, a szokatlan építési elv működőképes, így a véglegesített motorkerékpár mindenkit leverhet az legerősebb naked bike-ok kategóriájában, ha egyszer valóban eljut a szériagyártásig. A prototípus nagyon kidolgozatlannak tűnik, gyanúsan kevés a hivatalosan megadott, 150 kilós saját tömeg is, de az biztos, hogy a mellékelt videókon olyan mélyről hörög a sorhármas, amilyet eddig motorkerékpártól nem hallhatott a nagyközönség.
A totalbike első Nembo 32 tesztjéig folyamatosan vitázni fog a szerkesztőség. Van, aki szerint ez a gép csak nehézkes lehet a magas súlypont miatt, mások szerint a giroszkópikus középpontba helyezett forgattyús ház eddig soha nem látott stabilitást és irányíthatóságot ad majd a Nembónak.
A képek forrása: Ottonero