Ősszel meghal a konkurencia?

2011.08.02. 08:39

Minden jellegzetességét a kukába hajítaná a Ducati, hogy ismét az ő pilótája nyerje a Superbike világbajnokságot és ezzel szerezzen néhány pénzes vásárlót. Az versenygép utcai változatáról, legutóbb az olasz Motosprint közölt kémfotót. A szériagyártásra kész verzió már az autópályán dübörög, közúti tesztre álcafólia nélkül viszik, így jól látható mennyire más lesz, mint elődei.

Véget ér az L2-es motorblokkok korszaka, legalábbis a csúcskategóriában. Az olaszok eddig azért különítették el saját kéthengeresüket a szokásos, kilencven fokos V2-esektől, mert az első henger fekvő helyzetben került a vázba, míg a hátsó, gyakorlatilag függőlegesen állt a tank alatt. Az egyelőre 1199-ként emlegetett újdonságban ez is megváltozik, az őszre várható újdonság első hengere magasabban áll majd, a hátsó kissé hátrafelé dől, így a rendkívül kompakt blokk jobban hasonlít a konkurens konstrukciókhoz és az egész motorkerékpár rövidebb lehet.

További érdekesség, hogy a hátsó rugóstag nem a lengővilla középvonalában helyezkedik el, hanem a motor baloldalán, így kívülről is jól látható. Erre valószínűleg azért volt szükség, mert csak így tudták elvezetni a hátsó henger leömlőjét és az alatt a fekvő katalizátort, illetve hangtompítót. Ezzel, a motoros nemzedékek álmait megalapozó ülés alatti kipufogók, közel húsz évig tartó korszaka is befejeződik.

A kompaktabb motorhoz, teljesen új vázat szerkesztettek Borgo Panigaléban. Többé nem látjuk a minimális idomok alól pirosló térhálós acélcső vázat, mert ezt is kidobták a tervezők. Az új, kétrészes megoldás darabjai közti kapcsolatot a motorblokk adja majd, de az még nem tisztázott, hogy a hátsó mellett az elsőt is alumínium öntvényből formálják-e majd, vagy a Ducati MotoGP versenygépének magasságaiba merészkednek, ahol az első vázrész szénszálas anyagból készül.

Mit várhatunk még az új Ducatitól? Ha abból indulunk ki, hogy a Multistrada 1200 legdrágább kivitelén elektronikus futóműállítási lehetőség is van, elképzelhető, hogy ennek sportváltozata megjelenik majd a Ducati 1199 drágább változataiban.

Az oldalról ajánljuk

Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

április 1., 09:45
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

tegnap, 11:21
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23