Minden jellegzetességét a kukába hajítaná a Ducati, hogy ismét az ő pilótája nyerje a Superbike világbajnokságot és ezzel szerezzen néhány pénzes vásárlót. Az versenygép utcai változatáról, legutóbb az olasz Motosprint közölt kémfotót. A szériagyártásra kész verzió már az autópályán dübörög, közúti tesztre álcafólia nélkül viszik, így jól látható mennyire más lesz, mint elődei.
Véget ér az L2-es motorblokkok korszaka, legalábbis a csúcskategóriában. Az olaszok eddig azért különítették el saját kéthengeresüket a szokásos, kilencven fokos V2-esektől, mert az első henger fekvő helyzetben került a vázba, míg a hátsó, gyakorlatilag függőlegesen állt a tank alatt. Az egyelőre 1199-ként emlegetett újdonságban ez is megváltozik, az őszre várható újdonság első hengere magasabban áll majd, a hátsó kissé hátrafelé dől, így a rendkívül kompakt blokk jobban hasonlít a konkurens konstrukciókhoz és az egész motorkerékpár rövidebb lehet.
További érdekesség, hogy a hátsó rugóstag nem a lengővilla középvonalában helyezkedik el, hanem a motor baloldalán, így kívülről is jól látható. Erre valószínűleg azért volt szükség, mert csak így tudták elvezetni a hátsó henger leömlőjét és az alatt a fekvő katalizátort, illetve hangtompítót. Ezzel, a motoros nemzedékek álmait megalapozó ülés alatti kipufogók, közel húsz évig tartó korszaka is befejeződik.
A kompaktabb motorhoz, teljesen új vázat szerkesztettek Borgo Panigaléban. Többé nem látjuk a minimális idomok alól pirosló térhálós acélcső vázat, mert ezt is kidobták a tervezők. Az új, kétrészes megoldás darabjai közti kapcsolatot a motorblokk adja majd, de az még nem tisztázott, hogy a hátsó mellett az elsőt is alumínium öntvényből formálják-e majd, vagy a Ducati MotoGP versenygépének magasságaiba merészkednek, ahol az első vázrész szénszálas anyagból készül.
Mit várhatunk még az új Ducatitól? Ha abból indulunk ki, hogy a Multistrada 1200 legdrágább kivitelén elektronikus futóműállítási lehetőség is van, elképzelhető, hogy ennek sportváltozata megjelenik majd a Ducati 1199 drágább változataiban.