Befalazzák a Hungaroringet?

Kerepesi civilek már évek óta küzdenek a Hungaroring zajszennyezése ellen. A közelmúltban a Jövő Nemzedékek Országgyűlési Biztosa is kiállt a mellettük, amikor állásfoglalásában kiemelte, hogy a Hungaroring és a lakók közötti harcban a Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség és az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség sorozatosan megsértette a jogrendet, és kezdeményezte, hogy a Vidékfejlesztési Miniszter felügyeleti eljárást folytasson le a Főfelügyelőség határozataival szemben.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport ZRt. elnök-vezérigazgatója a Duna Tv hírműsorának adott nyilatkozatában elmondta, hogy amennyiben minden jogszabályt betartanának, akkor be kellene zárni a pályát.
Bár sor került egyeztetésre, a Hungaroring a civilek által ajánlott legegyszerűbb zajcsökkentési módokra nem reagált, pedig ezek egy része könnyen bevezethető lenne – például decibelmérő, amivel a jogszabálysértően zajos járművek kiszűrhetőek lennének a pálya mindennapi használói közül, csupán néhány tízezer forintba kerülne, sőt, a pálya használati idejének korlátozása is csak szándék kérdése. Ezekre a javaslatokra a civilek semmilyen választ nem kaptak. Sérelmezték, hogy a Vidékfejlesztési Minisztérium főigazgatója is elfelejtkezett ígéretről, a monitoring rendszer kiépítésének, illetve zajvédő erdősáv telepítési lehetőségének megvizsgálásáról.
A versenypálya vezetősége a zajcsökkentés egyedüli módjaként a Kerepes település mentén mintegy 300 méter hosszan 5-7 méter magasan felépítendő falat javasolta – ez mintegy 130 millió forintba (plusz a kisajátítás költségei) kerülne.
A felügyelőségre hivatalosan benyújtott intézkedési terv több tucat ingatlant érint, amelyeken, ha felépülne a fal, megszűnne a kilátás, csökkenne a benapozás – az ellenzők szerint a kertek olyanná válnának, mint egy börtönudvar. Bár a benyújtott zajvédelmi intézkedési terv ellen mind a civilek, mind a kerepesi önkormányzat tiltakozott, a Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség azt elfogadta, és első fokon kötelezte a Hungaroring Zrt-t annak végrehajtására – a tiltakozások, illetve a rendelkezésre álló nem hivatalos, de tényleges, a terv megalapozatlanságát bizonyító mérési adatok ellenére is.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.