Azt ígérték, alaposan átalakítják a Rotax-BMW kéthengerest és nem is túloztak, a Husqvarna teljesen új motort készített forradalmi naked bike-jához, a Nudához. Nem csupán a hengerűrtartalom nőtt egy nagyot, a 898 köbcentire hizlalt soros kéthengeres főtengely elékelése is más, ezúttal 270 fokos, vagyis körülbelül úgy jár mint egy V2-es.
A Husqvarna szerint sokkal agresszívabb motorkarakterisztikára számíthatunk, mint amit az F800 széria tagjainál megszoktunk. A teljesítmény a drágább R verzió esetén 105 lóerő körül alakul, de a szelídebb Nuda sem sokkal gyengébb, az is eléri a bűvös százas limitet. A gyári leírás szerint a Nuda R gyújtástérképe változtatható lesz, igaz, nem a kormányról, hanem a szervizben. Ezzel, és egy nyitott kipufogóval könnyen versenymotor-szerűvé tehető majd a kéthengeres Husky.
A Nuda és a Nuda R felszereltségében tér el igazán egymástól. A 175 kilogramm száraz tömegű R változat első teleszkópvillája teljesen állítható kivitelű Sachs gyártmány, belsőcső átmérője 48 milliméter és ott díszeleg rajta a Brembo monoblokk féknyereg is. A hátsó rugóstag sportmotoros hangolású, húzó- és nyomófokozati csillapításában, valamint előfeszítésében állítható Öhlins alkatrész.
A Nuda alapváltozatát kétszemélyes túrákhoz is ajánlja a Husqvarna. Ezen az első teleszkópoknak csak az előfeszítése változtatható, de a Sachs központi rugóstagot ezúttal is áthangolhatja a tulajdonos. Amúgy a Nuda teljes futóműve a kényelmes, de még megfelelő visszajelzés határán lavíroz. Az alapváltozathoz számtalan túra-kiegészítőt kínálnak majd, például stílusos koffereket, magasabb szélvédőt és egyéb kényelemfokozó apróságokat.
A magyar forgalmazó szerint októberben érkeznek az első példányok a forradalmi Husqvarnából, és mint megtudtuk, a drágább Nuda R regisztrációs adó nélküli ára, körülbelül hárommillió forint lesz, míg ennél félmillióval kérnek majd kevesebbet az alapmodellért.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.