BMW Sertão: ez hiányzott!

2011.10.04. 15:11

Visszatért az F 650 GS Dakar szellemisége: az új egyhengeres G650 Sertão képében sportos hangulat költözött a BMW GS család fészkébe. Bár már az alap is meggyőző a szálkás terepmotor-alakjával, a friss kiadás még nála is kalandra termettebb.

Terepre szabott futómű, továbbfejlesztett túraalkalmasság és dinamikus megjelenés: a G 650 GS két felülfekvő vezérműtengellyel, befecskendezéssel és kettős gyújtással ellátott folyadékhűtéses, nagy nyomatékú egyhengeres motorja dolgozik a Sertão vázában. Hengerűrtartalma 652 köbcentiméter, teljesítménye 35 kW (48 LE) 6500-as percenkénti fordulaton. 60 Nm maximális forgatónyomatékát 5000-nél adja le.

Míg a G 650 GS futóműve javarészt szilárd burkolatú úton és könnyebb terepen való használatra készült, addig a Sertão a nehezebb terepet is jól bírja. A BMW Motorrad megnövelte az első és a hátsó rugóutat, így most a korábbi 170 helyett 210 mm-es szakaszon tud mozogni a 41 mm-es belsőcső-átmérőjű teleszkópvillába fogott kerék. A kétágú lengővillára, központi rugóstagra és himbarendszerre épülő hátsó futómű mozgástartománya is 210 mm az eddigi 165 mm helyett. 1477-ről 1484 mm-re nőtt a tengelytáv, ami terepen kedvez a stabilitásnak. Nem öntött alumínium, hanem könnyűfém koszorúra és agyra épülő, drótküllős felnikket kapott.

800 helyett 860 mm ülés-, jelentősen megnövelt szabad magasságánál és masszív alumínium blokkvédőjénél fogva optimális feltételeket kínál terepezéshez a Sertão. Magas plexijével, markolatvédőivel és meghosszabbított első sárvédőjével nagyobb távolságokon is kimondottan komfortos útitárs.

Különösen robosztus, endurókra jellemző megjelenést kölcsönöz a G 650 GS új modelljének a kontrasztos fehér/kék színösszeállítás, a fekete/szürke ülés és a látványos Sertão felirat együttese. Extrák és kiegészítők szokásosan gazdag választékát kínálja hozzá a BMW: markolatfűtés, elektromos dugalj, Vario-kofferek, felső doboz – mind elérhetőek a kedves egyhengeres túraenduróhoz.