Hé, férfiak, remeg már a térdetek?

2011.10.10. 17:01

A kémfotókat ismerjük, de a hivatalos sajtóképeket még nem mutatta meg a Ducati. A külső viszont ez esetben másodlagos, hisz a nagy titkot már felfedték: az 1199 Panigale részletei sokkolóan gyönyörűek.

A 195 lóerős teljesítményét a kéthengesekhez képest nagyon magasan, 10750-es fordulaton adja le. Erről részben az extrém furat-löket arány tehet. Dugattyúi átmérője 112 milliméter, viszont mindössze 60,8 millit mozdulnak a hengerben – ezzel tartják a dugattyú középsebességet (max. 21,8 m/s) kenéstechnikai szempontból elfogadható szinten. A mesteri külsejű trochoid olajpumpa is elengedhetetlen a kenőanyag megfelelő szállításában.

Megmaradt a desmó, de a szíjhajtás a múlté: a vezérműtengelyeket lánc és fogaskerék kombinációjával hajtják. A szelepek titánból, a deklik magnéziumból készültek – a könnyű, de strapabíró váltó kialakításánál is a tömegcsökkentés volt a fő cél.

Aki ezek után üzemórásnak gondolná a következő évtizedet feltehetőleg bearanyozó Ducatit, téved: a szervizintervallum 24 ezer kilométer.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.