Gazdag vagy? Nagyon gazdag?

2011.10.11. 16:40

Sokan, sokszor ígérik, hogy elkészítik álmaink motorját. A legnagyobb márkák helyett ezúttal a zseniális olasz NCR-nek sikerült a varázslat. Legújabb fétistárgyaik, az M4 és az M4 One Shot műszakilag és esztétikailag is csodálatos alkotások - ha akarjuk naked bike, ha akarjuk pályagép.

Képzeljenek el egy Ducati EVO 1100 DS blokk köré épített csupasz motort! Ez eddig nem nagy ügy, évente sok kis műhely barkácsol mindenféle ínyencséget a Monsterből is ismert blokk köré. De mi a helyzet akkor, ha hozzátesszük, hogy az nagy ducatis hagyományokkal rendelkező NCR gépeinek, olajjal és akkumulátorral számolt tömege, kiviteltől függően, mindössze 130, illetve 126 kiló?

Hogyan lehetséges ez? Maga a blokk sem lehet túlságosan könnyű, hiszen a jó öreg Desmodue nem tartozik a Ducati legnagyobb dobásai közé. Az M4-be érintetlenül kerülő ezeregyes motor teljesítménye 107 lóerő, a legnagyobb forgatónyomatéka 115 newtonméter.

Az exkluzív One Shothoz alaposan megerősített motort készítenek az olaszok. Az ezerkettesre növelt blokkba nagyobb sűrítésű dugattyúkat, titán hajtókarokat és kovácsolt főtengelyt, átdolgozott hengerfejet, illetve saját fejlesztésű csúszókuplungot szerelnek. Az erősebbik M4 teljesítménye így eléri a 132 lóerőt, nyomatéka pedig a meggyőző 143 newtonméternél tetőzik.

Az iszonyatos menetteljesítményeket, illetve valóban versenymotoros fordulékonyságot inkább a szénszálas műanyag és a titán mértéktelen használata garantálja. Előbbiből formálták a kerekeket, a benzintankot, a műszerfalkonzolt, a légszűrőházat, illetve az olajhűtő borításait.

A NCR fejlesztői azzal hencegnek, hogy az M4 hátsó, titán váznyúlványát, mindössze öt perc, és néhány csavarkötés oldásával egy rövidebb karbonból készült versenyalkatrészre cserélhetjük, sőt, akár fél- vagy teljes idomzatot is szerelhetünk az M4-ekre, ha éppen pályázni támad kedvünk. Az elektronikus rendszerre szintén büszke lehet a cég, hiszen a vezérlőelektronika hadiiparban is használt csatlakozói könnyen kezelhetők, fokozottan vízállók, ráadásul mindenféle drága célszámítógépek és ritka portok helyett közönséges USB kapcsolaton keresztül programozható.

Az alul-felül radiális fékrendszert a Brembotól, a futóművet pedig az Öhlinstől vásárolja az NCR, de úgy gondoljuk, egy ilyen különleges motornál nincs más választása az építőknek, mint a legjobban csengő beszállítók termékeit választani. Ja, és az ár. Ki ne adna rongyos, 12-15 milliót egy Ducati specialistától származó ritkaságért. Mi, boldogan, ha lenne.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.