A 350 Freeride nem elektromos, mint a KTM azonos nevű, szintén jövőre érkező krosszgépe. A névazonosság oka az lehet, hogy Mattighofenben végre eldöntötték, ezentúl nem csak szálkás izomembereknek és volt vagy leendő világbajnokoknak terveznek motorokat, hanem az átlagos képességű hobbimotorosoknak is, akikből azért mégiscsak több van.
Egy ilyen enduróval könnyű lehet az élet. Megoldható vele munkába járás, de az sem gond, ha valaki terepmotorozni tanulna, ráadásul a földúton szerzett tapasztalatait felhasználva sokkal biztonságosabban közlekedhet aszfalton. A 350 Freeride még a 350 ECX-F versenyendurónál is keskenyebb, futóművét a WP szállítja és mindenféle állítási lehetőség van rajta. A váz központi része a szokásos króm-molibdén ötvözetből formált bölcső, mögötte könnyűfém közdarabbal, a végén műanyag segédvázzal. A gyári gumik triálmintázatúak, vagyis lassan bóklászni és nagyon technikás szakaszokon gyakorolni egyaránt lehet velük, csak ugrani nem.
Az újdonság blokkja valószínűleg a 350 EXC-F rokona. A névleges teljesítmény ezúttal mindössze 24 lóerő, viszont szinte biztosan nem üzemórákban adják meg a szervizintervallumát, és nem kell tartani a kezdőket elbizonytalanító hegyes karakterisztikától sem. Aki az erőt kevésnek találja, gondoljon arra, hogy a visszafogottságért cserébe a fogyasztás is rendkívül alacsony, tehát a kilenc literes benzintank sem idegesítően kicsi. Feltételezzük, hogy a motorteljesítmény néhány apró módosítással, például a befecskendező áthangolásával, illetve a dupla kipufogó cseréjével jelentősen növelhető, így a motor a tulajdonossal együtt fejlődhet egy darabig.
A 350 Freeride-ot néhány héten belül láthatjuk Milánóban, az ősz legfontosabb motorkiállításán. Az európai forgalmazás jövő tavasszal kezdődhet, az árról viszont egyelőre nem adtak ki hivatalos információt.