Szeretné ha motorja könnyebb lenne, és jobban is menne? Aki ezekre a kérdésekre nemmel válaszol, valószínűleg csak egy katalógus lapjairól ismeri a motorozást. A magáról kevés adatot közlő amerikai StradaFab műhely azzal vált ismerté ducatis körökben, hogy titáncsövekből alkotta újra a gyári elmaradhatatlan stíluselemének számító króm-molibdén térhálós csővázat. A srácok nem találtak fel semmi különöset, de munkájuk a megszállott tömegcsökkentőkön kívül azoknak is jól jöhet, akik törött Ducatit építenének újjá, vagy igazán különleges gépet faragnának közönséges Ducatijukból.
Itt van például a motorépítő-tulajdonos, Randy Martin saját, 2007-es Ducati Monster S4RS-e. Még most is kevesebb mint kétezer kilométer van benne, de jól látszik mennyire ötletesen álltak az átépítéshez. A gusztusos StradaFab café racer vázának eredeti térhálós struktúráját csak úgy tudták megtartani, hogy vastagabb vázcsöveket és csomópontokat használtak a másolathoz. A végeredmény nagyon szép lett, a kékes-szürke titán váz pedig a vaskos külső ellenére ötven százalékkal könnyebb (12,7 helyett 6,8 kilogramm), mint amire a Ducati eredetileg építette a motort.
Aki eldöntötte, hogy kigombolja az átépített Monster több mint hétmillió forintos árát, az a különleges vázon kívül titán fényszóró- és hátsó lámpaházat, szénszálas ülésidomot, Rizoma tükröket, lábtartókat és egyéb kiegészítőket is kap a motorhoz. Randy nyitott kipufogó rendszert szerelt a gépre, egy foggal kisebb első lánckereket is kapott az S4RS, így állítólag azonnal érezhető, hogy a fogyókúrán kívül, könnyed tuningon is átesett az amúgy sem gyenge Ducati.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.