Majdnem sikerült a Ducatinak megúszni a kiszivárogtatást: az új 1199 Panigelét tényleg nem akarták leleplezni az EICMA premier előtt. Az Moto & Motards magazin szemfüles szerkesztői és a standot berendező munkások azonban ügyesebbek voltak: íme az évtized legszebb sportmotorja.
A 195 lóerős gép kéthengeresét már bemutattuk, volt alkalmunk elcsámcsogni a gyönyörűséges csúcstechnika fölött. A képeken jól látszik az ABS szenzora és mintha az Öhlins DES elektromosan állítható futóműkarakterisztika is ott lenne.
A dizájn lélegzetelállító: benne vannak a terblanche-i hagyományok, de a dinamizmus és a finom kontúr már most, megjelenése előtt ikonná teszi az 1199 Panigalét.
Frissítés: megérkeztek a gyári képek és adatok is.
A Ducati nem tudta magát tovább türtőztetni, beindult a sportmotor hivatalos reklámhadjárata, elérhetővé vált az 1199 weboldala is.
Amint korábban megírtuk, a Panigale rendkívül könnyű, mindössze 164 kiló. Ezt olyan trükkökkel érték el, mint a teherviselőként beépített 198 lóerős Superquadrata kéthengeres, vagy a monocoque vázba integrált légszűrőház. A villaszög sportosan hegyes, 25,5 fok. Az ügyes mérnöki munkának hála a gép egyáltalán nem fejnehéz: 52-48 arányban oszlik el a tömeg.
A drágább S változat megkapta az Öhlins NIX30 teleszkópokat, míg hátra TTX36-os rugóstag került. Ezt a kivitel valóban ellátták a DES nevű, elektromosan állítható futómű rendszerrel. Az alapverzió 50-es Marzocchi UD villákat és szintén mesteri Sachs hátsó rugózó elemet kapott. A fékezésről a Brembo gyár csúcsmodellje, az ünnepi kiadású M50 mart monoblokk nyereg gondoskodik.
Ugyan néhány éve már a Yamaha MT03-at is LED-es első fényszóróval ígértek, ennek ellenére azóta sem láttunk széria motoron diódás lámpát: az 1199 az első, amely átesett a szigorú homologizációs eljáráson. Hurrá, nincs többé szétrázódó izzó.
Hol vannak már a szögegyszerűségű versenymotorok: a Panigale elektronikus gázmarkolatot, számítógéppel vezérelt kipörgésgátlót és fordulatszám-menedzsmentet kapott; ez utóbbi főleg az erős lassításokkor lehet praktikus. A motorkarakterisztika három fokozatban állítható. A megszokott injektortérképes játék helyett a Ducati rendszere a futómű hangolásába (S verzió) és az ABS viselkedésébe is képes szimultán beavatkozni – a cég mérnökei tényleg mindent megtettek, hogy az 1199 a piac legjobb és talán a leggyorsabb sportmotorja lehessen.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?