A katalán Ossa nem hangoskodik, de annál megdöbbentőbb modelleket ad ki. A milánói EICMA motorkiállításra is tartogattak egy szép motort: a hátradöntött hengerű kétütemű endurójuk nem csak színében, hanem részleteiben is a piac egyik legszebb terepgépének számít.
A befecskendezős modell 250 és 300 köbcentis változatban érkezik. A hátradöntött hengerű egyhengerest filigrán króm-molibdén vázba szerelték – furcsán mutat a hengerszög, de mérnökeik ígérete szerint a működés közben ébredő erők a tömegközpontnál összpontosulnak, ami jobb vezethetőséget és könnyebb manőverezést ígér.
Az elrendezést már kipróbálták triálmotorjukon, bevált. A konstrukció további előnye, hogy az üzemanyagtartály nagyon mélyre épült be: alacsonyabbra került a súlypont is. A tank megszokott helyére a légszűrőházat szerelték.
A futóművet az Öhlins szállította. Az első TTX-ek a piac legjobbjai, de az igazi érdekesség a hátsó, féloldalasan szerelt rugóstag – ezzel a kialakítással helyet nyertek a csodálatos, földigilisztaként bordázott rezonátornak. A 260 és 220 milliméteres féktárcsákra Brembo nyergeket szereltek.
A Kokusan által gyártott dupla befecskendező-rendszer igazi csemege: egyik az egy darabból készült forgattyúsházba spriccel, másik közvetlenül a hengerfejbe. A rendszer a szokásosnál jobban hangolható, maximálisan be lehet lőni az adott terepviszonyokhoz és a vezetési stílushoz.
Nem elhanyagolandó tény, hogy az üzemanyaghoz kevert olaj aránya sem állandó – nem kell elégetlen kenőanyagra és nagy kék füstre számítani. Az Ossa 250i/350i tömege száz kiló. A gyártás a jövő év második felében indul be – a gyáriak minél több nemzetközi versenyen szeretnék rajthoz állítani motorjukat.
Akik kevésbé szöcskéznének a buckák között, vessenek egy pillantást az Explorerre: az üléssel felszerelt triálmotorral azokat szólítanák meg, akik nem csak egy zsebkendőnyi területen bolyonganának, hanem kisebb túrákat is tennének. Nagyobb tank és igazi nyereg egészíti ki az éles versenygépen megismert technikát – ez már februárban gyártásba kerül.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.